Mulla on Nvidian soundstrom integroitu 5.1 äänikortti. Siinä on 5 kohtaa mihin voi laittaa kaiuttimenjohdon kiinni. Kahdesta tulee ääntä.Äänen saa taka- ja etukaiuttimiin eli keskikaiutin jää ilman ääntä.Paras mahdollinen säätö olisi niin että 4:stä reiästä tulisi ääntä ja viidenteen tulisi mikkipiuha.Niin saisin pidettyä headsetin koko ajan kiinni koneessa, mutta paljon apua olisi jos saisin ääntä tulemaan ulos edes kolmesta reiästä.Minulla on ajurit ja kaikki laitettu siihen 5.1:seen mutta siellä kuullemma pitäisi olla joku "juttu" jolla voi laittaa vaikka mikkireiästä tulemaan ääntä stereona. Minulla on myös vanha 5.1 äänikortti 5.1 PCI sound card stunning AC-3 5.1.Valmistaja on kai Zoltrix.Tässä on 6 kanavainen ulostulo.Jos joku osaa neuvoa jompaan kumpaan niin olen kiitollinen.
En muista tukeeko tuo SoundStorm tuota Jack Sense ominaisuutta. Ainakin tietyillä Nforce2 audio ajureilla on ollut ongelmia noiden kaiutinasetusten kanssa. Eli kannattaa kokeilla toista ajuriversiota (pelkkä audioajurin päivitys riittää). Myös Windowsin omista audioasetuksista kannattaa katsoa että 5.1 tila on päällä. http://www.nvidia.co.uk/object/nvswap_1.0.html myös tuolla voi kokeilla säätää.
Joo saan kuulumaan tuon "suhinan" kaikista kaiuttimista.Mutta esim dvd leffat mitkä tukevat Dolby digital 5.1 eivät kuulu kaikista kaiuttimista.
Onko 5.1 äänten purku laitettu varmasti oikein mediasoittimen/FFDshow/AC3filter:in asetukista? Eli oikea määrä kaiuttimia?