Sony 46 ex500 oli ensimmäinen vaihtoehtoni mutta oisko jotain parempaa vielä tarjolla tuohon hintaan? Lg, panasonic, samsung ja philips pärjänny ainakin 42" testeissä (MB ja TM) paremmin kuin sony (ex400)... Nyt en tiedä minkä ostaisin? Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, Mikä olisi paras 46" <1300€:lla? Painoarvoa laittaisin tv-lähetysten kuvanlaadulle.
eikös tuo ex400 ole halvempi malli kuin ex500 ? joten ei voi vertailla testimenestystä eri valmistajien televisioita vertaillessa on jokaisessa hyvät ja huonot puolensa joten siitä viidakosta olisi se oma löydettävä esim. dvdplazalla on keskustelua tuosta ex500 telkusta ja toiset tykkää toiset ei .... kyllähän tällähetkellä enitenmyytyjä ovat samsung ja sony philips on aikalailla taka-alalla ja monet moittivat edullisten mallien kuvaa eli mallinimike pitää olla 7-9 sarjaa että saa kunnollisen panasonic on plasma ja tämä tekniikka on jäänyt aikalailla lcd:n jalkoihin pienissä ruuduissa niin että 60" ja suuremmat ovat valmistusteknisistä syistä plasmoja panasonic sitkeästi panostaa plasmatekniikkaan ja hyvä niin sillä monet pitävät plasman kuvaa parhaana ongelmia mainitakseni plasman ruudun ominaisuuksien muuttuminen vanhetessa (mustan taso heikkenee ym.)
ja mitä tulee plasmaan niin tämän hetkiset plasmat ei enää paljoo kuulemma polttele kuvaa ruutuun jos jättää pauselle yms, mitä silloin plasmojen alkutantereella tapahtu, plasmatkin ovat paljon kehittynyt tässä vuosien saatossa vaikka niistä ei paljoo puhutakkaan enään. ja itse en tiedä, mut katellu oon nettikaupoissa wattikulutusta ja huomannut että plasmat ei nykyään paljon enempää kuluta virtaa per kilowattitunti, mut en sit tiedä onko se niin verrannollista tällätavoin.
Jos päädyt plasmaan, suosittelisin hommaamaan lisäksi erillisen Topfieldin digiboksin. Oma kokemus antaa ymmärtää sen antavan pahaimman kuvan plasmalle. Kokeiltu Panasonicin fullhd-plasmalla Topfield ja Maximum tallentavia ja paremmuusjärjestys paremmasta huonompaan on/oli: 1.) Topfield 2.) Panskun oma 3.) Maximum, joka oli aivan surkea T: Vesku
olen nyt tutkinut jo 3 päivää uutta töllöä enkä ole tullut yhtään viisaammaksi. Kertokaa nyt mihin kannattaisi 1300€ sijoittaa 46 tuumaisista? Sillä pitäis pystyä myös pelaamaan konsolilla.
mun neuvo on et osta se minkä saa parhaimmalla tarjouksel, ja parhaiten oikeesti saat vastauksen ku meet ite vaa kauppaa ja katsot mikä miellyttää silmää eniten , mulla on tässä tän kuun mikrobitti joka käsitteli kylläkin 42-40" näyttöjä. parhaimmaksi osottautui kuudesta näytöstä panasonic tx-p42g20e ja toiseksi LG:n 42ld750n ja kummallakin hintalaatusuhde mittari reilusti positiivisen puolella, et jos noista löytyy isommat mallit ni kannattaa ottaa harkintaan .. niin ja joo huonoin oli sony kdl-40nx740.
joo tuo lg 47ld750n kiinnostaa kuten myös lg 47sl8000. En sitten tiedä kumpi noista parempi? Jälkimmäinen sopii pelaamiseen ainakin erinomaisesti. Sonyssa ja Sampassa on input lagia enempi joten hylkäsin ne, vaikkakin musta on mustempaa niissä...
joo tuo lg 47ld750n kiinnostaa kuten myös lg 47sl8000. En sitten tiedä kumpi noista parempi? Jälkimmäinen sopii pelaamiseen ainakin erinomaisesti. Sonyssa ja Sampassa on input lagia enempi joten hylkäsin ne, vaikkakin musta on mustempaa niissä...[/quote] joo totta, oon kuullut kanssa että LG on jollain tavalla parempi pelaamiseen kuun muut perusmerkit. kummatkin nois lg:ist on varmaa ihan hyviä, eli osta kumman saat halvalvemmalla tai sopii sisustukseen paremmin , myös tuost 8000:sta oon kuullu pelkkää hyvää