Mikä olisi hyvä ohjelma muuttamaan 4:3 kuvasuhteen 16:9. Olen tietoinen että se venyttää kuvaa mutta tässä tapauksessa en usko että se on ongelma.
Kuulemma Restream on tähän helppo ja kätevä ohjelma, mutta itse en kyllä ole vielä päässyt siitä perille. Pitäisi minunkin saada 4:3-leffa 16:9-muotoon....
SUPERilla tuo onnistuu. http://www.erightsoft.com/SUPER.html Tiedoksi: Ohjelma "soittaa kotiin" aina käynnistettäessä. Valmistajan mukaan se vain tarkistaa, onko päivityksiä saatavilla. Jos tuon yhteydenoton estää, ohjelma kyllä käynnistyy, mutta huomattavan viipeen jälkeen. editoin linkkiä
Latasin tuon SUPERIN ja sitten PRISM VIDEO CONVERTERIN mutta pitääkö kohtaan "edit output" laittaa kuvasuhde joka oli 4:3 ja siinä luki 640:480. Olen kokeillu eri kokoja esim. 850:480 mutta kuva ei levene liiemmin, millä konstilla saan kuvan 16:9 muotoon ja mihin ja mitä numroita pitää kirjoittaa.
Jos alkuperäinen kuvakoko on 640 x 480, valitset SUPERin videoasetuksista "Video Scale Size" kohdan 640 x 368. Tällöin kuvasuhteeksi "Aspect" tulee automaattisesti 16:9. Mitä tarkoitit Prism Video Converterilla tässä yhteydessä? SUPERilla voit suorittaa konvertoinnin samalla kun muutat kuvasuhteen, tai sitten pelkästään muuttaa kuvasuhteen. Videon tallennusmuoto valitaan ylimmällä rivillä kohdassa 1 "Select the Output Container" ja se voi olla sama tai toinen kuin alkuperäisellä tiedostolla. Valintaa vastaavat oletuskoodekit voi halutessaan vaihtaa kohdassa 2 (video) ja 3 (audio). Tiedot työlistalla olevan tiedoston koodekeista saa kaksoisklikkaamalla sen nimeä.
Avidemux on ilmainen ohjelma, jota olen käyttänyt lähettäessäni videoita YouTubeen. Sillä on helppo muuttaa kuvasuhde 16:9 :ään. Kuvan koko on myös mahdollista valita pikselin tarkkuudella. En ole tosin aivan varma, voiko ohjelmalla tehdä kopiota videosta niin, että ainoastaan kuvasuhdetta ja/tai kokoa muutetaan. Jos videota myös pakkaa, avautuvat nuo muutkin säätömahdollisuudet, joita on erittäin paljon värien ym. korjailusta alkaen.
Kiitos vinkeistä ei niissä vinkeissä mitään vikaa ole TAITAA olla käyttäjässä siis MINUSSA. En saa tuota SUPERIA millään avattua siinä sivulla kyllä on muita ohjelmia ja siitä latasin tuon PRISM Video converterin.