Eli sain maxtorin 120gb kovon, ja laitoin piuhat kiinni. fdisk sai sen näkymään vain 32gigaisena, eikä partition magickaan siitä enempää revi. tiedostojärjestelmä on siis nyt tuolla kovolla fat32. (käyttis win98se) Saisko sen näkymään 120gb:sena, jos muuttaa sen ntfs:ksi? ja miten tämä tapahtuu käytännössä? entä onko jotai muita keinoja miten ne loputkin 90gb saisi näkyviin ?
Minulla on ollut sama ongelma... Onko johtosi sellainen että yhdessä johdossa on kaksi "päätä", toinen on kiinni päässä ja toinen "keskellä" johtoa... jos on, päitten vieressä näkyy "Master" ja "Slave" jos kinnitit uuden kiintolevyn Slaveen kiintolevy pitää kans määrittää salveks... kerron enemmän jos sinulla on tälläinen johto........
kyllä se on slavena, ja biosista olen sel secondary slaveksi laittanut (auto), minulla on kaksi muuta kovoa jotka ovat primary master ja primary slave, cd-asema on sec. master. muut kovot ovat 20 ja 30 gb. jumpperi on (tietääkseni) cable selectillä.. mutta jos voit auttaa niin olisi kiva
Siis millä Slavella?? Masterilla??? Cable selectillä?? en saanu muokattua noita muita viestejä.. tuli vahingos kaks
Jaa.. no ookkos siirtäny sitä pientä tinniä... Se määrittää onko se Slave, master vai cableselect... Mulla ku oli cableselectilla (varmaan) ei 120gb:in levystä näyttänyt kuin 31...
Emmä tiiä... kokeilin jokasta... Jos ei käynnistyny ni vaihoin jos ei näkyny missää ohjelmassa koko kiintolevyä vaihoin... jos näky mut ei kokonaan vaihoin... jos näky ni annoin olla siin ja sillä sipuli EDIT: ja jos sillä uuella kiintolevylla ei oo mitää ni kannattais jotenki saaja se ntfs muotoo...
Vielä jumppereista.. tarkista vielä kerran.. jumppereissa on yleensä myös levyn koon rajoitus mahdollisuus että se ei ole päällä. ja minkä ikäinen emosi on? tarkista manuaalista tai emon valmistajan sivuilta minkä kokoisia kovoja se tunnistaa.. uudempi bios voi tunnistaa enemmän..
olen tässä muilta keskustelualueilta kuullut, että tämän ratkaisisi ide-ohjainkortti, eli biosiin ei tarvita päivitystä (joka on tod. näk. syy tässä) emo on aopen ax6b