Eli asentelin tässä uuden koneen ja kun sitten olin ladannut ja asentanut kaikki windowsin päivitykset ja ajurit niin kun yritin ladata Mbnetistä erästä peliä niin lataus nopeus oli vaivaiset 50kb/s kokeilin sitten toiselta palvelimelta että jos mbnetissä vaikka olisi ruuhkaa mutta sama juttu toistui ja lataus nopeus oli vain 50kb/s vaikka omistan 2 megan laajakaistan. Myös netti sivut avautuvat kohtuulisen hitaasti. Ajattelin että joku windowsin osa hidastaa nopeuttani tai jotain... Auttakaa! kiitos jo etukäteen.
Tämmöinen viesti tuli kun tein testin: Liittymäsi nopeus on: 29.95 Mbps Voit siis ladata 3.74 MB/sec. PPO:n palvelimelta. En itse tajua mitä tuo meinaa...
mä tein kans testin ja sain tälläsen : Liittymäsi nopeus on: 715.40kbps Voit siis ladata 89.43 KB/sec. PPO:n palvelimelta. ja mulla on kait 1meganen netti yhteys
Joram: Sun varmaan pitäs tehä toi testi uudelleen tai sitten sun ei kannata valittaa yhteytesi hitaudesta... Mulla 2-megan liittymä: Liittymäsi nopeus on: 1.73 Mbps Voit siis ladata 220.84 KB/sec. PPO:n palvelimelta.
Mikäs ton testin virhemarginaali on? Mulla 256 netti ja tämä on tulos: Liittymäsi nopeus on: 285.10kbps Voit siis ladata 35.64 KB/sec. PPO:n palvelimelta. Ja samalla oli muutama sivusto latautumassa...
Ei nuo testit ikänä oo täysin paikkaansa pitäviä, mutta ne ovatkin lähinnä suuntaa antavia. Myös jos käyttää välityspalvelinta, niin se voi vaikuttaa tuon testin tuloksiin. joram: ajas tuo testi uudelleen vielä, ja kun saat tuloksen, niin klikkaa siitä tuloksen alta vielä linkkiä "uudelleen"
No nyt anto tulokseksi: Liittymäsi nopeus on: 542.70kbps Voit siis ladata 67.84 KB/sec. PPO:n palvelimelta.
Välityspalvelin käytössä? Mozilla: Työkalut -> Asetukset -> Yleiset -> Yhteysasetukset Internet Explorer -> Työkalut -> Internet asetukset -> Yhteydet -> Lähiverkko -> Välityspalvelimet Jos on käytössä, niin ota pois.
No sitten suosittelisin ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaasi. Vaikuttais siltä, että sulla on joko 512 tai 1 megan liittymä. Onkos muuten winukan palomuuri päällä? Jos on, niin ota sekin pois. Edit: ja olihan sulla jokin oikeakin palomuurisofta?
Huomasin tässä että joku ohjelma nimeltä ccproxy.exe käyttää saman verran kaistaa kuin firefoxini kun lataan jotain eli kun lataan 50kb/s niin samalla ccproxy.exe käyttää myös 50 kb/s. Mikä tämä on ja miten sen saisi pois???
Eli tuon mukaan osa Nortonia olisi: http://www.hardavenue.com/a/ccproxy.exe.php Nortoni nyt tekee jos jonkinlaista kiusaa Itse kehoittaisin vaihtamaan johonkin muuhun. Vastaus kysymykseesi: Menet "lisää/poista ohjelmia" -valikkoon ohjauspaneelista ja Uninstalloit tuon Nortonin
Siinä on se huono puoli että ilman tuota nortonia mulla ei oo mitään muuta palomuuria paitsi windowsin jos laitan päälle tosin zonealarmi on kuulemma aika hyvä oisko mitää muita hyviä ilmaisia palomuureja???