Terve! Oon aika uus näissä tietokone asioissa, mut oon nyt vähän aikaa lukenu näitä foorumeja joten luulen tietäväni mimmosen tietokoneen haluan, mut yks ongelma on, en vaan tiedä millainen emolevy pitäis hankkia. Eli näyttikseksi oon katellu 280 GTX:ää ja prossuksi E8400 jota kellotelisin Vendetta kakkosen kaa eli FSB 1600 pitäis olla..(?). Tulevaisuudessa jos päivitän tietokonetta, niin en aio ostaa toista näytönohjainta vaan uuden, joten SLI-tuki on turhaa. En tartte DDR3-muisti tukee. Lyhyesti: tarvitsen perus emolevyn jolla voi kellottaa hyvin, ja joka ei koidu pullonkaulaksi. Ehdotuksia?? Ainiin, emolevyllä maksimissaan hintaa joku 100€
Teet ison virheen jos menet ostamaan tuon 280 GTX:än. Maksaa tuplasti verrattuna melkein samantehoiseen hd4870 näyttikseen. Tai sitten ostan hd4870 x2:sen, joka on tehokkain näyttis markkinoilla, ja silti halvempi kuin 280 GTX. ; )
Tossa Asus P5Q Pro:ssa on tuo crossfire-tuki, halvemassa Asus P5Q:ssa on näköjään samat ominaisuudet muuten, mutta ei crossfire tukea, onko kelvollinen tuo P5Q? Enpä nyt tiedä, 280 GTX ja 4870 X2 on aika tasois, ehkä 4870 X2 on parempi, mutta en osta sitä koska ainakaan mua ei kiinnosta kauheasti micro-struttering ongelmat tuon kahden näytönohjain piirin takii. 280 GTX maksaa multitronicissa 402€ ja 4870 X2 470€ joten ei se ainakaan halvempi ole Muita emolevy ehdotuksia? 280 GTX:stä en luovu
Kuten otsikossa lukee, haen ehdotuksia emolevyyn, en näytönohjaimeen Siis oon tilaamassa konetta Multitronicista, jonka ne saa kasata, joten tilaan kaikki osat sieltä, koska muut osat ovat sen verran halvempia siellä kun muualla. Joten kaikki muut osat ovat tiedossa paitsi emolevy. Muita ehdotuksia emolevyn suhteen? Onko Asus P5Q hyvä?