24 Online Laajakaista

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi mrmasa 16.04.2004.

1. mrmasa

mrmasa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve,

Onko kellään kokemusta / tietoa laajakaista tarjoajasta nimeltä "24 Online Laajakaista".

Asun Kannelmäessä ja postiluukusta tippui kyseisen yrityksen mainos sisään.

Sinäänsä vaihto tuntuu järkevältä, sillä tällä hetkellä mulla on Elisan ADSL 512/512, joka maksaa 49 euroa / kk.

Kyseinen firma mainostaa laajakaistaansa seuraavasti:

Nopeus 1024 kb/s ja hinta vain 24 € / kk.
    Aloituspaketti alkaen 10 €.

Sisäsivulta luettua:

- liittymän nopeus molempiin suuntiin 1 Mb/s
    - rajoittamaton käyttö
    - liittymä toteutetaan yleisesti käytössä olevalla HomePNA-tekniikalla

Ja sitten lopuksi pari kysymystä:

1) Onkohan toi sellainen liittymä, että jos samasta kerrostalosta vaikka 5 ihmistä ottaa ton liittymän, niin ton nopeuden voi heti jakaa viidellä?!? Onko toi 1Mt/1Mt todellinen nopeus joka pysyy koko ajan?

2) Mikä on HomePNA tekniikka? Pitääkö mun hommata koneeseen joku uusi "osa"? Mitä suunnilleen maksaa?

Kiitos etukäteen, jos joku viisaampi osaisi vastata näihin kysymyksiin...

M

2.  
  3. wagner

wagner Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on kyseinen 24online liittymä, johon vaihdoin Welho Prosta.
    1) Liittymä on toiminut ihan ok ja nopeuteni on todellakin tuo 1Mbit/s molempiin suuntiin. Lisäävät kuulemma taloon tulevaa kapasiteettia, jos huoneistokohtainen nopeus alkaa tippumaan käyttäjien määrän kasvaessa.
    2) Et tarvitse muuta kuin verkkokortin ja 24online asennuspaketin mukana tulevan homepna-laitteen.

Jouduin pyytämään lisämaksusta (+5€ kk) julkisen IP-osoitteen itselleni, koska P2P-ohjelmat eivät toimineet kunnolla NAT:in takia. Olen ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen.

4. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no nyt alkaa hinnat ja nopeus kohtaamaan toisensa!! tuo kuulostaa jo erittäin eduliselta! ja mega kumpaankin suuntaan! kotiseudulla edelleenkin monopolisonera ja 256 adsl maksaa n.50€ ja avaus n.100€!!!! että se siitä.. onneks ite saa nauttia vilä hetken tästä 10/10megasesta ilmaseks! mutta lysti loppuu kahen viikon päästä kun joutuu muuttamaan... minne muualle ne tarjoo tota 24online laajakaistaa?? löytyskö korso-koivukylä akselilta? ite oon muuttamassa sinne ja tommonen pitää saaha!!!

5. Pein

Pein Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  6. lettas

lettas Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    221
    Pisteet:
    93
    Kanssa mulla tuo hpna. Ainut miinus on p2p käyttö, aktiivena toimii harvat ja uppi ja downi on yhteensä tuon 1mb. Eli jos joku ottaa sulta 50 kt/s, oma downi on n. sama korkeintaan.

7. puutukka

puutukka Guest

24 Online Laajakaista on kodin huippunopea Internet-liittymä, joka on noin 20 kertaa tavallista puhelinmodeemia nopeampi.

Liittymän huoneistokohtainen nopeus MOLEMPIIN suuntiin on 1 Mb/s.

Eli kyllä tolla pitäs dataa maksimissaan n. 128 kt/s molempiin suuntiin.

8. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo mutta ei noitten sivuilla ollu mitään mainintaa alueista minne ne pystyy tarjoomaan tuota liittymää.. no eiköhän se selviä soittamalla tuonne. kyllä jos se on myyty 1/1 megasena niin kyllä sillon pitäis se kumpaankin suuntaan olla.. ongelma saattaa tietty olla jos aluella missä ko. ongelma ilmenee on talossa/taloyhtiössä huono kaapelointi jolloin se aiheuttaa ongelmia ja laitteet ei kykene pitämään 1/1 nopeutta...

9. nerdee

nerdee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No sivuillahan oli että pääkaupunkiseudulle, yllättäen...

10. mrmasa

mrmasa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve,

Kiitos kaikille vastauksista!

Kyllä mä nyt taidan olla lähellä sitä laajakaista toimittajan vaihtoa, sillä roisto Elisa haluaa 512/512 liittymästä 49 euroa kuussa ja suhteutettuna mun käyttöön, toi on TÖRKEÄ hinta! Elisa sucks!

Jonkun verran tulee käytettyä noita p2p ohjelmia. Lähinnä DC++ on suht. kovassa käytössä. Miten noi esiintyneet (aktiivi / passiivi) ongelmat pystyy kiertämään?

Thanks man,

M

11. lettas

Kiitokset:
    221
    Pisteet:
    93
    Ei se ole tuosta liittymästä kiinni.. home-pna tekniikka (eli lue modeemi) kykenee siirtämään dataa vain tuon 128 kt/s hetkellisesti, eroaa adsl tekniikasta siinä. Eli jos dc:ssä et itse lataa, joku voi imuuttaa sulta tuon 128kt/s, jos kukaan ei lataa sulta, nopeus on sulla sama.

Sun pitää ottaa selvää, mitä portteja on auki, itsellä oli kaikki tcp-portit on kiinni sisäänpäin, kunnes sain pyytämällä muutaman palvelinportin auki (22, 25.. etc)

12. Terris

Terris Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli siis toi ei sovellu p2p?

13. bloc

bloc Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin mäkin luulin, mutta kun itellä oli homepna-yhteys (myyty megasena molempiin suuntiin), kävi ilmi, että 1mb/1mb olikin vain talon sisäisessä verkossa, josta laskin äkkiä parikymmentä päälläolevaa konetta (näkyi wintoosan verkkoympäristössä). sitten soittelin niille taas kun nettiyhteys jumitti 6-0, möläyttivät että puhelinjakamossa on 4mb/4mb adsl "että kyllä sen pitäisi riittää". no asia oli sitten pihvi ja irtisanoin liittymän ja otin saunalahden adsl:n, josta ei ole ollut valittamista.

EDIT: kyseessä ei siis ole 24online, vaan tämä firma toimii tampereella. tarinan opetus on siis, että kannattaa selvittää käytetyt tekniikat.

Viimeksi muokattu: 21.04.2004
  14. mrmasa

mrmasa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, vieläkään ei selvinnyt, kannattaako toi ottaa vai ei?

Jos ne lupaa 1 Mt nopeutta molempiin suuntiin ja se todellinen olisi vaikka sitten 512 kt niin olisihan toi anyway puolet halvempi kuin edellinen...

Kannattaako siis vaihtaa?

M

15. timo82

timo82 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suosittelen... Itselläni ollu pna netti päälle vuoden hyvin on pelittäny pienen alku kankeuden jälkeen. oli jumissa niitten motukka muutaman kerran... mut nyt on toiminu pitemmän aikaa ilman mitään ongelmia...

16. mrmasa

mrmasa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Timo82: Kysymys....

Oletko sä seurannut, paljon siinä on se todellinen nopeus?

24h Onlinesta kertoivat, että toimittavat asennuspaketin yhteydessä ohjelman, jolla voi seurata todellista nopeutta... jos se jää jostain syystä liian matalaksi, niin kyseisestä yrityksestä kerrottiin, että sitten he lisäävät kaistaa... kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta?!?

17. timo82

timo82 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saan kaistan täydeltä jos vaan laitan latausta tulemaan... eli sen noin 120 kt/s (vai miten se nyt ilmoitetaan) mikä on maksimi. Mulla on kait kaks käyttäjää mun lisäksi tässä yhteydessä, eivät taida kummemmin waretella kun en ole heitä huomannut, että netti tökkis huomattavasti heidä takiaan :)... dc++ toimii passivena, torrent toimii ja myös emule toimii low ide:llä.. Sinuna kyllä ottaisin tuon netin, jos kerran ovat vielä niin ystävällisiä , että nostaa kaistaa jos rupeaa tökkimään... Niin ja netti pelitki on toiminu... yhteyteni on 1 / 512

18. lettas

Kiitokset:
    221
    Pisteet:
    93
    "jos asiakkaalle on erikseen hankittu julkinen IP-osoite, on palomuurin asentaminen kuitenkin tietoturvan kannalta oleellisen tärkeää"

p2p toimii varmasti ok, jos saat tuon julkisen ip:n ja portteja sisäänpäin vapaaksi.

"Kaikki 24 Online Laajakaistan asiakkaat on suojattu korkeatasoisilla ja tehokkailla
    suojausvälineillä"

tuo vaan kielii mielestäni siitä että kaikki tai suurin osa porteista on kiinni sisäänpäin. Eiköhän ne anna sieltä detaileja, kun vaan lähettää mailia.

Pelikäytössä oon itse huomannu pingien olevan kohallaan, mutta packetloss kiusaa.

Viimeksi muokattu: 21.04.2004
  19. Karsa

Karsa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noin pyytämälläkö siis saisi p2p softat pelaamann ko. liittymällä vai?

alko nimittäin kiinnostamaan, welhon hinta on kova ja sen surkean ul kaistan takia ei meinaa saada mitään otettua ilman ankaraa kikkailua.

20. lettas

Kiitokset:
    221
    Pisteet:
    93
    Kannattaa kysellä, eiköhän ne mielellään anna vastauksia :) Jos ei halua p2p:tä mainita, kyselee vaikka että onko mahdollista pelejä servuta.

21. Voltaren

Voltaren Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Wau. Mielenkiintoinen topic. en edes ollut tietoinen kyseisestä palveluntarjoajasta. Mutta mikäli käsitin oikein on kyseessä eräänlainen kiinteistöliittymä, eli vaikka itse haluaisin liittymän ei se välttämättä onnistu ellei muita talon asukkaita lähde mukaan :/ onko todella näin?

Jaa tämä sivu