Semmone juttu, että ku kone formatoitiin niin sitte ohjelmia asennellessa ei löytyny mitään cd:tä millä sen äänikortin vois asentaa. Mulla ei oo ees mitään hajua mikä äänikortti tässä on, ku kaikki liput ja laput on hukassa. Että oisko mitään vinkkejä miten ne äänet vois saada toimimaan??
http://majorgeeks.com/download.php?det=4181 Tuolta nappaat ohjelman, jonka avulla näet äänikorttisi valmistajan. Siinä luultavasti myös linkki, josta ajurin voi noutaa. Mikäli on soundblaster live 5.1 digital. Joudut luultavasti hankkimaan jostain alk.per. asennus-cd:n (en ole aivan varma).
Miks hitossa? http://fi.europe.creative.com/support/downloads/ osoitteesta löytyy soundblastereille ajurit. myös live 5.1 digitalille.
No tuolta ite hain noin 2v sitten ja eipä se suostunut asentumaan. Sanoi, että ei löytynyt yhtään soundblasteria ja asennusta ei voida jatkaa. Sitten kun taas jostain kaapin kätköistä cd:n löysin ja asensin niin netistä ladattukin softa suostui asentumaan. Toivottavasti olin vaan niin käsi, ettei onnistunut, muuten tuo on hyvin ärsyttävä ominaisuus. Tosin nettiä selaillessa en ole ollut ainoa, jolla tämä ongelma kyseisen kortin kanssa on ollut ...
Voihan niissä aina jotain kökköä olla. Mut jos on niin noinkin isolta firmalta varmaan tulee korjaus aika nopeesti. Ja asentumattomuus ongelmat on aika harvinaisia kun ne on kuitenkin testattu ennen jakelua. Yleensä ainakin jonkun pienen kiertotien kautta onnistuu.
Live korteista on OEM malleja joille nuo Creative:n ajurit eivät asennu suoraan koska ne eivät tunnista kyseistä korttia yhteensopivaksi (korteilla on eri tunniste ID:t).
No niin. Tämä äänikortti löyty. VIA AC´97 Enhanced audio controller. Valmistajan sivullekki löyty linkki, mutta en kyllä löytänyt niitä ajureita sieltä. Jostakin netistä löysin jonkun, mutta asensin sen ja tuli että windows xp ei tue tätä yms. Eikä siis äänet sitte toiminukkaan. Vieläkö ois vinkkejä mistä löytys toimiva ajuri?
Niin. Ja siihen edelliseen ajuriin se valitti jotain, että siinä ei oojotain windows logo-on tunnusta.
Kuulostaa siltä, että äänikortti on integroitu emolevyllesi eli hae ajurit emon valmistajan sivuilta. Emon malli lukee yleensä itse emossa ja/tai sen näkee jollain apuohjelmalla (SiSoft Sandra, Everest, ...). Windowsin "logo-on tunnuksen" puutteesta en juuri huolta kantaisi, jos kortti alkaa toimia.