ääni ei kuulu.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi jape_82 15.06.2007.

1. jape_82

jape_82 Guest

elikkä minulla on acer aspire T136-T97Z kone.. ja äänet ovat kadonneet mysteerisesti. titääkö ketään mikä vialla ja mitä tehdä asian korjaamiseksi? ei ole asennus levyä tai vastaavaa... kiitos jo etukäteen.

2.  
  3. Bomcola

Bomcola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Katso ettei vahingossa ole tullut laitettua jotain vaimennusta päälle. Eli käynnistä-->kaikkiohjelmat--->apuohjelmat-->viihde--->äänenvoimakkuus

4. jape_82

jape_82 Guest

aktiivisia mikserilaitteita ei ole. mikä neuvoksi?

5. Avernite

Avernite Guest

Mulla oli samanlainen ongelma, ja pitkään sain pähkäillä, mitä teen. Sain ongleman ratkaistuksi, ja katsotaan sopisiko sama keino tähän ongelmaan. No, lähdetään ehkä kuitenkin siitä liikkeelle että mikä äänikortti?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.06.2007
  6. jape_82

jape_82 Guest

tälläisen löysin: Äänikortti Analog Devices AD1888 @ SiS 7012 Audio Device

7. Avernite

Avernite Guest

Hmm... Oletko yrittänyt ohjaimien päivittämistä?
    Ja jos tämäkään ei auta, kannattaa ehkä (tämä on vähän hidas ja vaivalloinen konsti, mutta varma) kokeilla sinun äänikorttia jossakin toisessa koneessa. Sillä tavalla saadaan selville onko vika äänikortissa, vai jossain muualla.

8. jape_82

jape_82 Guest

kuinkas se päivitetään?

9. Avernite

Avernite Guest

Ohjauspaneeli/järjestelmä/laitteisto/laitehallinta/(valitset haluamasi ohjaimen)/(paina valitsemaasi ohjainta oikealla hiirenpainikkeella)/päivitä ohjain.

Ainakin itse olen tehnyt näin, toinen keino on sitten mennä komponentin valmistajan nettisivuille ja etsiä kyseisen komponentin ajureita, ja katsoa löytyisikö sieltä uusimpia..

10. jannejok

jannejok Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Piuhat kinni oikeissa paikoissa?

11. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet: