äänet pätkii kirjoittaessa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi puuhis85 27.06.2011.

1. puuhis85

puuhis85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sellainen ongelma kun kuuntelen pc:llä musiikkia kajareista tai kuulokkeista ja samalla esim kirjoittaessani äänet alkaa tökkimään, tai jos pidän jotakin nappia pohjassa. olen koittanut asentaa ajurit ja hardwaren uudelleen ja jopa formatoinut koneen, missä mahdollisesti vika? myös näppiksen vaihtanut mutta ongelma pysyy.. itse veikkaisin emolevyn virheellisyyttä mutta olisi kiva saada varmuus.

Viimeksi muokattu: 27.06.2011
  2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Onko häiriö sama riippumatta mistä äänilähteestä musiikkia kuuntelet, tökkiikö jos kuuntelet esm> nettiradioa.

4. puuhis85

puuhis85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nettiradio ei pätki mutta muut ohjelmat kuten youtube ja winamp kyllä. pelien äänet myöskin.

5. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Onko jotain omia vahvistimia kytkettynä koneelle, ne saattaa häiritä jossain tapauksissa äänen laatua.

6. puuhis85

puuhis85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei, joku creativen 2.1 peruskaiutinsetti, senkin joku aikaa sitte vaihtanut ja ongelma pysyy. tuli tässä mieleen että taisin kokeilla toisella koneella äänikorttiakin eikä pätkiny eli alkaa vaihtoehdot käyä vähiin.

7. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Minkä ikäsestä ja tyyppisestä koneesta on kyse??

8. puuhis85

puuhis85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    uusista osista kasannut kyseisen härvelin, emolevy on acerin n.3v vanhasta pakettikoneesta.

9. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse olen todennut, että noilla integroiduilla palikoilla ei tee yhtään mitään. Jokaiseen emolevyyn laitetaan samat verkko-ohjaimet (Realtek/tms.) ja ääniohjaimet (ALC/tms. "High Definition") ja ne ovat sieltä kaikkein halvimmasta päästä ja hajoavat ensimmäisten osien joukossa jos sieltä jokin alkaa hajoamaan.

Nykyisestä emolevystäni levisi verkko-ohjain/verkkoportti jo viikon käytön jälkeen. Äänikortin vinkumista taas jaksoin kuunnella jopa pari päivää ja ostin sitten Creativen X-Fi -kortin. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia äänissä tai verkkoyhteyksissä noilla erillisillä PCI ja PCI-e -korteilla.

E: JOS se ääni pätkii erillisellä äänikortillakin, niin koneessa jotain isomman puoleista vikaa. Kiintolevy, muisti ja prosessori kannattaa tarkistaa (kovosta smart-arvot, muisti mtestillä ja prosessorille joku stressitesti). Jos emossa on vikoja niin pitäisi testien tökkiä pahasti, näyttää virheitä, kaatua tai koko koneen tiltata testin aikana.

Viimeksi muokattu: 30.06.2011
  10. puuhis85

puuhis85 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itseasiassa on erillinen äänikorttikin. sama vika mulla verkkoportin kans, muutaman viikon kesti ja sitte sano ittensä irti. emo ois jokatapauksessa menossa vaihtoon kohtapuoliin.. mutta ajelenpa nuita testejä ja toivon että vika löytyy, kiitos vinkeistä.

Jaa tämä sivu