Olen tutkaillut konettani ja yrittänyt poistaakkin örkkejä ja luulen että olen vielä siinä onnistunutkin, mutta miten voin olla 100% että koneeni on puhdas? Jos ajan koneeni HijackThis ohjelmalla niin miten sitä logia tulee lukea jotta voin päätellä onko siinä mitään vikaa? KIITOS
No sanotaanko näin et jos et ymmärrä sen Hjt:n lokin päälle mitään ni ei kannata fiksata siitä mitään. Laitat sen lokin jollekkin viisammalle luettavaksi.. Mutta jos olet kaikki antivirus ja spyware ohjelmat ajanu läpi ni hyvin todennäköisesti sun kone on 90% puhdas... Eli kyllä tuo Hjt löytää aina jotain mutta ne löydöt ei välttämättä oo niin vaarallisia/haitallisia. Lähinnä vain ylimääräistä roskaa koneella. Nii ja tääl ad:s on käyty myös todella paljon noita lokeja läpi joten voit katsella tuolla haulla vanhoja threadeja ja vertailla siellä fiksattuja roskia omaan lokiin jos sieltä vaik löytyis samoja.
Eiköhän se oo melkeen riittävän puhdas. Tietysti Wintoosa XP soittelee kotii, joten sitä voidaan pitää spywarena. C:n forkkaus taitaa olla ainoa vaihtoehto, jolla saa koneen täysin puhtaaksi.
Et voi ikinä olla täysin varma, että kone on puhdas..paitsi uudelleenasennuksen jälkeen. Paras tapa on skannata kone säännöllisesti noista pöpöistä ja huolehtia, että ohjelmassa on uusimmat päivitykset.
Mulla oli Adaware,Spybot,Microsoft Antispyware ja Webroot Spysweeper asennettu ja kun pistin vielä Counterspyn niin se löysi vielä 2 key loggeria mun koneelta...Parhaat on Counterspy ja Antispyware
kiitoksia kaikille vastauksista. onko siitä microsoftin spyware ohjelmasta mihinkään? Mielipiteitä...
Toymaatti tais suositella jotaa toista softaa, joka hakkaa Mikkisoftan spywaren. Toymaatin asiantunteva lausunto ois ihan jees.
Juu en enää löytäny, mitä se suositteli. Se oli joku... noh... nii ei se ainakaa MS Spyware ollu. Mut mulle tuntematon ohjelma kumminki.
Joo, eScanhan se oli, ja tuolta ladattuna se poistaa pahimmat pöpöt mutta, http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm huononapuolena on se ettei se poista niitä lievempiä(adware,spyware jne.), mitkä ovat yhtä pahoja meille tavallisille koneenkäyttäjille, vaan ne täytyy poistaa "käsin", eli täytyy tietää mitä sieltä lopuksi voi/kannattaa poistaa ja mitä ei, siksi se ei sovi aloittelijan käytettäväksi. M$ Antispyware on sekin tehokas mutta helppokäyttöisempi kuten Ad-Awarekin tai Counterspyn(tosin en ole kokeillut mutta on testienmukaan toimiva, mutta MAKSULLINEN)tai SpyBot tai... onhan niitä muitakin. Yksikään näistä EI OLE 100% varma, paremminkin 40-80% mutta toivoa sopii että ne täydentävät toisiaan ja 2-3 ohjelmalla päästään jo lähemmäs 90%. Erittäin hyvänä apuna toimii Spywareblaster sekä tietysti joku muu selain kuin IE, mutta 100% EI päästä koskaan Lisätäänpä vielä että esim. TDS-3 on todella hyvä troijalaisia vastaan(mutta maksullinen). Ja vieläkin lisätään, jos haluat niin voit laittaa sen HjT lokin tänne, niin katsotaan onko siellä ylimääräistä.
sillon ku koneen laittaa usiks ni siel on jo valmiiks adwareja tai spywareja. joku alexa tai joku sellanen ja paljon muuta
Se Alexa on rekisteriavain ja tulee ohjelmien asennuksen yhteydessä, se ei ole välttämättä pahis vaikka spyware poisto-ohjelmat sen haluaakin poistaa(tosin liekkö siitä poistosta haittaakkaan). Sama koskee myös noita Ad-ware/spywareja, toiset poisto-ohjelmat ovat herkempiä kuin toiset tai ovatko "löydöt" oikeita vai ei.