Pohtimisen jälkeen on aika siirtyä eteenpäin paskoista nokialaisista näppäinpuhelimista modernimpiin kosketusnäyttöihin. Tähän mennessä kilpailu on käyty Samsung Galaxy 1 & 2, Nokia N8 ja IPhone 3g, 3gs ja 4g välillä. Nokia olisi ollut siinä mielessä hyvä, että sen kamera on omaa luokkaansa, mutta luettuani käyttöjärjestelmän ym. bugisuudesta päädin tiputtaa sen pois listalta. Nyt suurin kysymys onkin, että onko 329 euron alennushinnassa oleva Samsung Galaxy 1 ominaisuuksissa niin paljon parantamisen varaa, että kakkosversiosta ja IPhoneista ylimääräisen ~200 euron maksaminen on järkevää? Uusia ehdokkaita saa myös ehdottaa ! Tulen käyttämään kännykkää paljon perus soitteluun ja tekstailuun, musiikin kuunteluun, netin selailuun ja feisbuukkiin ym., perus kuvien räpsimiseen silloin tällöin (olen tietoinen galaxy 1 salaman puutteesta), pelejäkin saatan joskus pelata.
IPhonen voit unohtaa sen rajoitetun käyttiksen takia. Samsung Galaxy S2 on noista kaikista paras. Se on nopea ja siinä on vapaa Android.
Olipa yllättävää Mikä tarve sulla on laittaa tämä sama viesti joka paikkaan missä joku haluaa ostaa älypuhelimen? Tuskin olet edes koskaan iPhonea omistanut? Luuletko että kaikkia häiritsee se rajoittuneisuus? myyntimääristä päätellen ei näytä haittaavan. iPhonella on viidennen kerran peräkkäin tyytyväisimmät käyttäjät ylivoimaisesti (5:llä tähdellä), siinä missä esim samppa on melkein pohjilla nokian kanssa (2:lla tähdellä). Jos haluat pelata pelejä niin iPhone hakkaa kaikki. Toki se häviää näytön koossa peleissä, mutta pelit näyttää todella hyviltä ne pyörii kaikki upeasti ja niitä pelejä on PALJON. Anroidille saat murto-osan niistä uusista peleistä mitä iPhoneen tulee jatkuvalla syötöllä. Johtunee hyvin pitkälti androidin pirstaloitumisesta, devaajilla hirveä vaiva vääntää sama peli toimimaan monella eri raudalla, monikaan ei tunnu tähän lähtevän.
Androidissa on myös se hyvä puoli että sitä voi muokata melkein mielinmäärin. Myös flash toimii selaimessa. Esimerkiksi Fin-tv sivuston elokuvia voi katsoa suoraan kännykän selaimessa. Myös pelien pelailu on nopeaa tuplaydin prossun ansiosta.
Ei se silti pyöritä niitä pelejä yhtään sen paremmin kuin iPhone 4, suurin osa peleistä on tehty ensin iPhone 4:lle joten ne pyörii sillä täydellisesti eli ei ne sen paremmin voi pyöriä. http://www.youtube.com/watch?v=k7q1BwmoCbc&feature=player_detailpage#t=479s Tässä esim uusin asphalt 6 peli galaxy s2:lla, tuplaytimestä huolimatta freimit tökkii melkoisesti, sama peli iPhonella paljon parempi ja yhdellä ytimellä. Tässä sama iPhonella http://www.youtube.com/watch?v=l2_uM8lIe1U&feature=player_detailpage#t=570s
Mikä ihmeen valittaminen kaikilla on Nokian käyttiksestä? N8 toimii uusimmalla päivityksellä yhtä hyvin kuin Androidin käyttis ja kyllä olen käyttänyt Androidia tässä kuukauden verran. N8:n kamera on aivan omaa luokkaansa ja asia mikä Nokiassa on paljon edellä, on navigaattori. Androidi on niin lapsen kengissä vielä navigaattorin suhteen verrattuna Nokiaan. Itselläni ei tosiaan ole mitään valittamista N8:sta, mitä olen sitä käyttänyt puolisen vuotta. Uusimmalla päivityksellä toimii aivan loistavasti ja jahka saadaan se uusin päivitys viel toho, niin ei varmasti ainakaan huonompaan suuntaan mee. Viestit lähtee yhtä hyvin kuin Androidilla ja puhelut kuuluu Nokialaisella paremmin kuin Androidilla. Kaikki aina mollaa Nokian omaa nettiselainta, mut kun käytin Androidin omaa selainta, nii oli pakko siihenki ladata Operan kännykkäselain. Ja sama selain on myös Noksussa ja toimii yhtä hyvin. Vertailua iPhoneen en sano, koska sitä en ole käyttänyt. Mutta tällä kokemuksella mikä on, niin itse valitsisin Nokian N8:n, koska Androidi ei vaikuta niin laadukkaalta kuin Symbian vaikka siin kaikki valmiit synkronointi mahdollisuudet onki googlen palveluihi.
Kun olen nyt Android käyttistä käyttänyt puoli vuotta en iki maailmassa ottaisi Symbian kännykkää. Tässä on niin monta hyvää puolta. Itseasiassa vaihdoin Nokia N8 Lg Optimus 2X malliin. Kyllä kamerassa se häviää, mutta en minä kännykkää kuvaamiseen varten osta...
Komppaan, ja pelaamiseen on PS3, TV:n katseluun on telkkari ja jos haluaa päivitellä kokoajan jotain, niin siihen löytyy Windows PC. Kaikissa puhelimissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Jokainen tietysti kehuu sitä minkä itse omistaa, kuten edellisistä viesteistä, ja kaikista näistä vastaavista ketjuista käy ilmi. Käy kokeilemassa eri vaihtoehtoja, ja hanki luuri omien mieltymyksien mukaan. Tutkimiseen kannattaa käyttää aikaa sillä sinä sitä tulet käyttämään, ei kukaan meistä.