Mulla ei kuulu koneessa äänet lainkaa ja video pätkii. Olen kokeillut eri ohjelmilla codeceilla ym. ei oo auttanu. Ainoo mitä oon tehnyt koneel lähiaikoin on et oon vaihtanut koteloo ja asentanut polttavan dvd aseman. Käyttiksenä on xp ja äänikortti on integroitu ja se on tähän asti toiminu hyvin. Olen kokeillut näyttiksen ja äänikortin ajureiden päivitystä mutta ei oo auttanu.
Kovalevyssä ja DVD asemassa DMA päällä? Laitehallinnassa ei ole keltaisia tai punaisia huutomerkkejä?
Laitehallinnassa ei ole mitään keltasia/punaisia merkkejä dma:sta en ole varma koska sen kanssa ei olr koskaan ennen ollut vaikeuksia.
kaikki ajurit emoon äänikorttiin näyttikseen ym asennettu. huomasin eilen että video ei töki jos netti on irti mutta äänet eivät tietenkään siitä palanneet.
käynnistä/start->suorita/run->msinfo32 hardware ja conflicts/sharing, kato mitkä laitteet siellä jakaa saman IRQ:n.
IRQ 0 Järjestelmän ajastin OK IRQ 1 Standardi 101/102-näppäiminen tai Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK IRQ 3 Tietoliikenneportti (COM2) OK IRQ 4 Tietoliikenneportti (COM1) OK IRQ 5 Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller OK IRQ 5 ADMtek AN983 10/100Mbps PCI Adapter OK IRQ 6 Standardi levykeasemaohjain OK IRQ 8 Järjestelmän CMOS/reaaliaikakello OK IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK IRQ 10 MPU-401-yhteensopiva MIDI-laite OK IRQ 11 NVIDIA GeForce4 MX 440 (Microsoft Corporation) OK IRQ 12 PS/2 -yhteensopiva hiiri OK IRQ 13 Matematiikkasuoritin OK IRQ 14 Ensisijainen IDE-kanava OK IRQ 15 Toissijainen IDE-kanava OK elikkä tän mukaan kaikki on ok
Äänikortti kai tuossa rytäkässä on siis hajonnut. Ja siitä videosta taas, elikkä oon huamannu että toi video tökkii nyt vaan tietyissä video formaateisssa, joita olen kyllä ennen käyttänyt täysin ongelmitta.
Äänikortti kai tuossa rytäkässä on siis hajonnut. Ja siitä videosta taas, elikkä oon huamannu että toi video tökkii nyt vaan tietyissä video formaateisssa, joita olen kyllä ennen käyttänyt täysin ongelmitta.