Kun pelaan pelejä niin aina äänet alkavat jossain kohdassa peliä rätisemään...mutta esim. kun kuuntelen musiikkia niin ei käy...missä vika voisi olla?
Mitä pelejä pelatessä tuollaista tapahtuu? Kokeile päivittää äänikortin ajurit. Mulla tapahtu aikoinaan tuomoista kun pelasin ripattuja pelejä, joissa pelin musiikki oli muutettu .mp3 muotoon. Prossun tehot ei riittänyt pyörittämään peliä ja musiikkia yhtäaikaa kunnolla, joten musiikit tökki ja rätisi. Tämä siis johtu siitä, että mp3 tiedostojen purkamiseen tarvitaan jonkin verran prossutehoa.
No Esim. Counter Strikessä...ja sitten Half Lifen vanhemmissa Modeissa myös...luulen että väliä ei ole että mikä peli on kyseessä,vai kuinka?
CS:ssä oli mullakin aikoinaan tommonen onngelma, eli jos esim vaikka ampuu tai jokin räjähtää, se äänen alku kuuluu hyvin mutta se loppu rätisee. Tulin siihen tulokseen, että se johtu konetehon vähyydestä, enää tuota ongelmaa ei esiinny, johtuen tehokkaammasta koneesta. Mikä kone sulla on? EDIT: tai saattohan se mun tapuksessa myös johtua äänikortista, en ole aivan 100% varma. Kerro vielä, että tapahtuuuko tätä muissa peleissä.
Joo mulla on just sama ongelma...ku vaikka pommi räjähtää niin loppu kuuluu rätisemällä...joskus äänet kuuluvat kokoajan rätisemällä...mulla on 500Mhz kone (onneksi saan jouluna uuren!) olen sillä pelaillut CS varmaan 3kk mutta ne ääni ongelmat alkoivat vasta noin viikko sitten...ei niitä aluksi ollut...