Äänet optisen johdon kautta päätteelle

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi bluntti 23.07.2007.

1. bluntti

bluntti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin Terratecin Aureon 5.1 fun äänikortin ja nyt on ongelmana että miten saan optisen kautta äänet kuuulumaan päätteeltä?Olen yrittänyt asentaa ajurit uudelleen ja poistanut intergoidun käytöstä biossin kautta mutta eipä kuulu pihaustakaan.Kaapelin toisesta päästä myös näkyy valo niinkuin pitääkin mutta ääni ei vain jostain kumman syystä vaan kuulu..Jollain varmaan on kyllä kokemusta tosta spdif touhusta et jos viittis jelaa.

Viimeksi muokattu: 24.07.2007
  2.  
  3. bluntti

bluntti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onpas avuliasta jengii.

4. afox

afox Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eipäs ole kukaan vielä vastannut. Jos valo näkyy toisesta päästä niin SPDIF on päällä äänikortista todennäköisesti oikein. Sitten jos vahvistin on oikeessa tilassa ja määritelty oikein niin ei kai jää enää kun ohjelma missä vois mättää. Kokeile eri ohjelmilla erilaisia ääniä toistaa. Videonkatselu ohjelmissa voi olla asetus joka pitää pistää päälle että käyttää SPDIF:iä esimerkiksi DTS tai DD ääniin. Itsellä kyllä kuulu windowsin äänetkin digitaalisesti, tosin coaxalilla.

5. bluntti

bluntti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo kyl on lähes joka ohjelmaa kokeiltu mut eipä auta ja päätteest on kyl kaikki oikein.Ainut oli media playeril jol sain kuuluu jopa surinaa kaiuttimista.

6. afox

afox Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oisko sitten vajaat / paskat ajurit tai paskana äänikortti.

7. carlsberg

carlsberg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on sama kortti ja sama ongelma. Kuulin jo kaupassa ostaessani myyjältä, ettei kortista saa optisena kuin normaalin stereoäänen, vaikka kortin nimessä onkin hämäävästi 5.1, jonka tosiaan saa analogisena ulos.
    Vahvistimen asetuksetkin pitäisi olla kohdallaan, mutta ääntä ei kuulu.

8. carlsberg

carlsberg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt toimii. Itse olin asentanut vain kortin ajurit ja jättänyt levyltä "control panel":in asentamatta, joten optinen liitäntä ei ollut päällä. :>

Jaa tämä sivu