Äänet eivät toimi

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Thompson3 17.12.2004.

1. Thompson3

Thompson3 Guest

Terve!

Jostain kumma syystä äänet eivät toimi tässä laitteessa ollenkaan. Musicmatch jukebox kertoo, että wave out format not supported. Äänikortti pitäs olla integroituna emolle ja olen asennellut uusimmat ohjaimet, mutta sekään ei auta! Emona on neo vis 2r. Onko ideoita?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    katso onko laitehallinnassa mahdollisesti keltaisia tai punaisia huutomerkkejä, kannattaa myös kokeilla valita directsound output jos mahdollista musiikinsoitto-ohjelman asetuksista.

4. Thompson3

Thompson3 Guest

Taitaa olla tässä koneessa muutakin ongelmaa. Eli menin sinne laitehallintaan ja keltaisena on Microsoft-järjestelmähallinnan Bios-ohjain ja Realttek ac 97 audio for via audio controller. Tuon Realtekin ohjaimen ja itse yksikön olen asentanut, mutta ei ne toimi. Mitä tuon bios-ohjaimen kanssa pitäs tehdä?

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kannattaa noi äänipiirin ajurit hakea emolevyn sivuilta.
    "Microsoft-järjestelmähallinnan Bios-ohjain" tuollaisesta en ole koskaan kuullut (guugl' jätti kanssa kylmäksi).

6. Thompson3

Thompson3 Guest

Nyt tämä ei asenna niitä äänipiirin ohjaimia ollenkaan. Xp ilmoittaa että ei ole yhteen sopiva. Olen kokeillut virallista emon mukana tulevaa ajuri cd:tä ja sitten valmistajan sivuiltakin olen uusimpia ajureita kokeillut. Se tekee joka kerta virhe ilmoituksen, että uutta laitetta ei voitu asentaa ja sitten siellä laitehallinnassa on keltainen täplä mediasovittimen kohdalla.

Jaa tämä sivu