Äänet ei kuulu, emona Abit IP35

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Bunkerder 28.03.2008.

1. Bunkerder

Bunkerder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asensin koneeseeni Vista Home Premiumin (32bit) clean installina, asensin SP1:n ja rekisteröin käyttiksen online.
    Kokoonpano: Intel E8400, Abit IP35, 2Gb G.Skill, 8800GTS

Asensin chipset driveriksi tämän:
    NF Update Utility - Primarily for Intel® 3, 900 Series Chipsets 8.3.1.1009

Ja Realtek high definition audio driveriksi tämän:
    RELEASE DATE: 3-18-2008
    DRIVER VERSION: R 1.89
    Driver Version In Device Manager: 6.0.1.5582

Sitten kytkin emolevyn optical out:ista optisen kaapelin vahvistimeni (Pioneer VSX-950) optical in:iin.

Mutta en saa mitään ääntä tällä tavalla ulos SPDIF:stä, Missähän olisi vika?

Olen poistanut ja asentanut uudestaan noita yllämainitsemiani ajureita, ei auta. Onko nuo ajurit oikeat? Mielestäni ovat.
    Realtekin soundmanagerin olen mielestäni konffannut oikein. Ja siellä itse asiassa näkyykin "OK" digital output liitännän ja mikrofonin liitännän kohdalla. Lisäksi kun soundmanagerista testaan digital outia, niin volumepalkit liikkuu soundmanagerissa, eli hyvältä näyttää, mutta ei ääniä kuulu.
    Olen myös tarkistanut optisen toslink-toslink kaapelin siten, että kun kytken sen tietokoneeseeni, niin toisessa päässä syttyy punainen valo, eli vissiin toimii?

Olisko jollain jotain ideaa mikähän tässä mahtaa olla vikana? Alkaa hermo meneen, kun koko viime yön tätä pähkäilin ja värkkäilin.

2.  
  3. dcellngin

dcellngin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja digital output on laitettu kans spdif? koska digital output voi myös meinata 3,5 liitäntää eikä sillä ole tekemistä toslinkin kanssa yhtään.

nimimerkki "joskus paininut pari tuntia saman ongelman kanssa sb x-fissä."

4. Bunkerder

Bunkerder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten/mistä tuo asetetaan?
    EDIT: Abit IP35 emossa on vain yksi digital out, joten käsittääkseni sen täytyy olla defaultisti tuo SPDIF?

Viimeksi muokattu: 28.03.2008
  5. paaton

paaton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyisin tässä välissä, että toimiiko sinulla standby tila oikein tuon abitin ja E8400 prossun kanssa? Eli hiljeneekö tuulettimet kokonaan ja käynnistyykö windows valmiustilasta palatessa?

6. Bunkerder

Bunkerder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielestäni kyllä. Mitä ongelmaa hait tällä?

Tähän ehkä hieman liittyen mulla on toinenkin ongelma. Pähkinänkuoressa: kun koneen buuttaa uusimmilla Nvidian ajureilla, niin monitori jää aina standby tilaan ja sitten joutuu safe modessa ottaan takaisin toimivaan restore pointtiin, jotta homma taas toimisi. Yhtä vanhemmalla versiolla buuttaa normaalisti. (linkki toisen ongelmani threadiin).

Viimeksi muokattu: 28.03.2008
  7. paaton

paaton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. Bunkerder

Bunkerder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain tämän ongelman ratkaistua. Optisessa kaapelissa oli häikkää. Eli vaikka kaapelin päässä se valo näkyykin, se ei silti välttämättä toimi näköjään.

Jaa tämä sivu