AfterDawn logo

Steam soittaa nyt musiikkiasi

Matti Robinson Matti Robinson
6 kommenttia

Valve on julkaissut sarjan päivityksiä Steam-pelialustalleen, joilla se on tuonut muun muassa päivittyneen ulkoasun ja nyt myös odotetun musiikkisoittimen. Steamin musiikkisoitin on ollut kehityksessä pitkään ja hiljattain käytössä jo beta-testaajilla. Nyt soittimen käyttöön pääsevät kaikki Steam-käyttäjät.

Ominaisuus tekee kaikessa yksinkertaisuudessaan juuri sen mitä voi kuvitella: se toistaa musiikkia. Steam etsii MP3-muotoista musiikkia kiintolevyiltäsi tai haluamastasi hakemistosta ja toistaa sitä. Kenties tärkein ominaisuus on kuitenkin Steam Overlay -käyttöliittymästä ilman, että tarvitsee sulkea peliä tai laittaa sitä taustalle.

Musiikkia voi kuunnella myös pelien soundtrackeiltä, mikäli pelit ovat asennettuna. Steam tarjoaakin nyt Half-Life- ja Portal-pelejä 75 prosentin alennuksella ja samoille peleille saa ilmaiseksi soundtrackin.

6 KOMMENTTIA

anaalitappi (vahvistamaton)1/6

..ja? ketä kiinnostaa

ProfaneX2/6

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anaalitappi:

..ja? ketä kiinnostaa

Minua

esjonnenoei (vahvistamaton)3/6

No joillekkin ehkä ihan kivä lisä, mutta Valve on vähän jäljessä. Harvalla nyt ylipäänsä on musiikkia koneellaan. itse ainakin kuuntelen spotifyista musiikkia, eikä koneelta löydy biisin biisiä...

Jjon4/6

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti esjonnenoei:

No joillekkin ehkä ihan kivä lisä, mutta Valve on vähän jäljessä. Harvalla nyt ylipäänsä on musiikkia koneellaan. itse ainakin kuuntelen spotifyista musiikkia, eikä koneelta löydy biisin biisiä...

Ilmeisesti oon sitten helvetin oldfag kun vieläkin löytyy tabletista ja koneen kovolta musaa :d


mcmopo5/6

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti esjonnenoei:

No joillekkin ehkä ihan kivä lisä, mutta Valve on vähän jäljessä. Harvalla nyt ylipäänsä on musiikkia koneellaan. itse ainakin kuuntelen spotifyista musiikkia, eikä koneelta löydy biisin biisiä...

Läheskään kaikkia ei löydy spotifysta. Omasta musiikista noin puolet löytyy spotifysta. Ja monella muulla on samankaltainen ongelma. Ja misten niin harvalla? Kyllä vielä helkarin moni käyttää MP3:sia verrattuna spotifyyn vaikka hyvä palvelu onkin.

Itse en tosin usko että tulen käyttämään tuota vaan tyydyn winamppiin.

LukeWarm6/6

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jjon:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti esjonnenoei:

No joillekkin ehkä ihan kivä lisä, mutta Valve on vähän jäljessä. Harvalla nyt ylipäänsä on musiikkia koneellaan. itse ainakin kuuntelen spotifyista musiikkia, eikä koneelta löydy biisin biisiä...

Ilmeisesti oon sitten helvetin oldfag kun vieläkin löytyy tabletista ja koneen kovolta musaa :d

Et ole. Aloin keräämään musiikkia noin 10 vuotta sitten, joukossa maksettua ja ilmaista kamaa, yhteensä xmplay-soittimen kirjastossa hiukan auki 15k kipaletta, kuuntelen juuri erään pelin OST:tä tätä kirjoittaessa. En käytä Spotifyä, Bandcamppia tosin senkin edestä :)

Näkyy musiikkilistalla vain Natural Selection 2:n OST ja Sword & Scorcery LP:n biisejä. Ilmeisesti pelin pitää olla asennettuna, mutta missään ei lue tuleeko pelin mukana soundtrack, esim. Guacameleellä sellainen on olemassa muttei se tule pelin mukana Steamiin.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT