AfterDawn logo

Prince haastamassa Facebook-fanejaan oikeuteen 22 miljoonan dollarin edestä

Juha Tuppi Juha Tuppi
9 kommenttia

Artisti Prince on ilmoittanut haastavansa 22 Facebook-käyttäjää oikeuteen laittomaan konserttimateriaaliin johtavien verkkolinkkien levittämisestä.

TorrentFreak raportoi tänään Princen tuoreimmasta oikeusjutusta. Lähteen mukaan artisti tulistui huomattuaan 22 henkilön jakaneen Princen konserttitaltiointeihin johtavia verkkolinkkejä Facebookin ja Googlen Blogger-palvelun välityksellä.

Laittomaan materiaaliin kuuluu taltiointeja artistin konserteista vuosilta 1983, 2002 ja 2011. Syytettyjen nimimerkkien perusteella ainakin osa heistä saattaa olla pelkästään ajattelemattomia Prince-faneja.

Prince vaatii korvaukseksi miljoona dollaria jokaiselta linkkien jakamiseen syyllistyneeltä. Syytetyistä 22 henkilöstä 20 on vielä tunnistamatta.

9 KOMMENTTIA

Nikotiko1/9

ei ole ahneudella rajaa :D

p2pman2/9

Hyvä tapa saada lisää faneja.

Looneyman3/9

Oliko nuo ihmiset itse ladanneet tonne tiedostonjakopalveluun nuo videot vai laittoko ne vain facebookkiin linkin jonka ovat löytäneet netistä. Aika huikeeta jos saat miljoonan taalan sanktion nettiosotteen julkasusta joka on löydettävissä esim googlella. Eri asia jos nää sankarit on tavaran uppinu tonne itse.

Nikotiko4/9

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Looneyman:

Oliko nuo ihmiset itse ladanneet tonne tiedostonjakopalveluun nuo videot vai laittoko ne vain facebookkiin linkin jonka ovat löytäneet netistä. Aika huikeeta jos saat miljoonan taalan sanktion nettiosotteen julkasusta joka on löydettävissä esim googlella. Eri asia jos nää sankarit on tavaran uppinu tonne itse.

Juuri samaa mietin!

Lumikki5/9

Lainaus:

Juuri samaa mietin!


En usko että kyseinen taho välittää siitä että onko ne uppinut tai laittanut vain linkin.

pähkinä6/9

Ja jos tosiaan on faneista kyse, niin ei sitten käynyt mielessä ystävällisesti vain pyytää linkkien poistamista? Tämä tosiaan tuskin fanimäärää ainakaan lisää ja ukosta muovautui juuri mulkku ainakin minun silmissäni. Jääkin herran matskut vastedes kuuntelematta, ihan periaatteesta...

korppuasema7/9

Kyseinen tyyppi on ihan pihalla koko internetistä ylipäänsäkin, nii en ainakaan itse yllättynyt tästä(kään) tempauksesta.

Demus8/9

Sopiikin vähän sakottaa kun tommosella roskalla Facebook-seiniä spämmää! =)

Mutta vakavasti puhuen... asuuko tämä Hra Prince jossain kuplassa missä ei ole interwebziä? Tais herra itse jäädä kultaiselle 80-luvulle... O_o

coocie989/9

Rahaa tuskin tulee ja huono PR on taattua. En keksi yhtään hyvää syytä lähteä tällaiseen. Etenkin jos linkkien jakajat eivät olleet julkaisijoita.

Outo mies...

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT