AfterDawn logo

Tiedostopalvelu Mega uudistui – astui pois beta-vaiheesta

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
5 kommenttia

Kim Dotcomin perustama Mega-tiedostopalvelu on kasvanut yli beta-leiman asettamista raameista. Palvelu sai samalla runsaasti uusia käyttöä helpottavia ja nopettavia ominaisuuksia.

Megaa on nopeutettu optimoimalla sen taustalla toimivaa koodia ja mahdollistamalla dynaaminen lataantuminen. Vastaisuudessa istunnot tallennetaan käyttäjien tietokoneille, jolloin uuden istunnon aloittaminen tapahtuu nopeammin kun palvelimilta ei tarvitse ladata läheskään yhtä paljoa tietoa. Tiedoston lataantumista odotellessa palvelun muu käyttö on nyt myös mahdollista.

Firefox-selaimen käyttäjille on tarjolla lisäosa, joka Megan mukaan parantaa tietoturvaa ja parantaa latauksia.

Myöhemmin tässä kuussa ja ensi vuoden alussa on tulossa lisää uudistuksia, kuten salattu pikaviestintä muiden Mega-käyttäjien kanssa ja iOS-sovellus.

5 KOMMENTTIA

tataka1/5

afterdawn voisi tutkia megan käyttöehtoha ja yksityisyys politiikkaa, itse vähän lueskelin ja ei hyvältä vaikuttanut :(

Zoomst2/5

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:

afterdawn voisi tutkia megan käyttöehtoha ja yksityisyys politiikkaa, itse vähän lueskelin ja ei hyvältä vaikuttanut :(

Mitenkäs se vaikuttaa ko. mestasta uutisointiin, on kuitenkin 'merkittävä' palvelu?

tataka3/5

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Zoomst:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:

afterdawn voisi tutkia megan käyttöehtoha ja yksityisyys politiikkaa, itse vähän lueskelin ja ei hyvältä vaikuttanut :(

Mitenkäs se vaikuttaa ko. mestasta uutisointiin, on kuitenkin 'merkittävä' palvelu?

niin ehdotin että porukka saisi tietoa ettei se mega ole mikään oikeasti yksityisyyttä kunnioittava. megan työntekijät halutessaan voivat katsoa mitä sinulla on siellä palvelussa, eli ei ole sellainen palvelu jossa ei tiedä mitään mitä palvelussa on ja sinne lataava on itse vastuussa sisällöstään. spideroak on zero knowlege palvelu eli vaikka työntekijöitä ukailtaisiin ja kidutettaisiin ei palvelun käyttäjien tietoja saa jaettua.

tosin jos joku juttu on mitä ei tahdo jonkun tietävän/vuotavan niin sitten kannattaa kryptata se kunnolla ja sitten laittaa pilvipalveluun. itselläni tosin ei ole mitään arkaluontoista kuin jotain tekemiäni kirjan alkua sekä joitakin takuukuitteja joista näkyy osoitteeni joka tosin on julkinen.

itse taidan siirtyä kännykän auto uploadissa f securen palveluun kun esim skydrive kohdalla mikkisofta skannaa niitä kuvia ja jos on epäsovinnaista niin voivat poistaa koko microsoft tilin mukaan lukien outlook, xbox pelit yms.

Legitti4/5

hankkisivat oikean domainin

VoiPahvi (vahvistamaton)5/5

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tataka:


tosin jos joku juttu on mitä ei tahdo jonkun tietävän/vuotavan niin sitten kannattaa kryptata se kunnolla ja sitten laittaa pilvipalveluun. itselläni tosin ei ole mitään arkaluontoista kuin ...osoitteeni joka tosin on julkinen.

Hei haloo!!! Jos et halua jonkun tietävän jotain, niin miksi ihmeessä laittaisit sen pilveen???
Ja mikähän muutenkaan voisi olla vielä suojattavampaa tietoa kuin osoite...

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT