1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

12 pin vga liitin näytönohjain kortissa

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi novelle1 20.09.2012.

  1. novelle1

    novelle1 Guest

    Moi.

    Minulla on nvidian näyttis, olisko ehkä geforce 510. Siinä on hdmi ja dvi liittimet, mutta itse kortissa on myös 12 pinniä ja vieressä lukee vga. Se kai tarkoittaa että siihen voi vielä laittaa vga liittimen kiinni korttiin ("vga ribbon cable" oli nimi ainakin googlessa).
    Minulla on kyllä semmonen ribbon cable mikä tulee kiinni korttiin mutta siinä on 15 pinniä enkä ole löytänyt mistään semmosen missä on vain 12 pinniä.
    Eli tahtoisin tietää mitä ne kolme ylimääräiset pinnit ovat?
    Ja voiko sen 15 pinnin ribbon cable "muokata" niin että siinä olisi vain 12 pinniä vai eikö toimi?
    Olisin erittäin kiitollinen vastauksista.
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    VGA-kaapelissa on normaalisti 15 pinniä. Ylimääräiset pinnit eivät haittaa, koska vain kahtatoista näistä käytetään videosignaalin siirtoon. Jäljelle jääviä kolmea käytetään näytön tunnistamiseen, jotta Windows osaa näyttää vain näytölle soveltuvat näyttötilat näytön ollessa kytkettynä.

    Jos kytket näytön ribbon cablen kautta, näyttö tunnistuu luultavasti geneerisenä VGA-näyttönä eikä Windows rajoita näyttötiloja näytön tyypin mukaan, vaan näyttää kaikki näyttötilat, vaikka ne eivät näytölle soveltuisikaan. Tämä siis siinä tapauksessa että näyttö suostuu toimimaan tuolla liitännällä.
     
  4. novelle1

    novelle1 Guest

    Kiitos vastauksesta.
    Kokeilin mutta kuva hyppii aika paljon. Ehkä sen sais säädettyä noista näytönohjaimen asetuksista jotenkin paremmaksi. Täytyypä kokeilla.
     

Jaa tämä sivu