1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Chaintech DTT-1000

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi mowler 24.03.2004.

  1. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan saanut kyseisellä kortilla saanut MUX B:n kanvavia (Subtv, Mtv3, yms.) näkymään moitteettomasti? Laitteen omalla ohjelmalla ne pätkivät ja ProgDVB taasen sammuu hetken käytön jälkeen ja kuvassa on muutenkin häiriöitä. Jos toimii niin miten? Käyttis on minulla WinXP.
     
  2.  
  3. Jartse

    Jartse Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeile MyTheatre v3.12, siinä on myös tuki Twinhan DVB-T klooneille, on kylläkin shareware.
    Satelliitti puolella MyTheatre on ehdottomasti paras softa "budget" korteille.
    Monilla on ProgDVB:n kanssa ongelmia juuri kuvan ajoittaisessa "jäätymisessä", se tuntuu sekoilevan kodekkien kanssa.
     
  4. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten mytheatrella löytää kanavat?
     
  5. Rubens

    Rubens Member

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sama kortti ja samanlaisia ongelmia.

    eli kun heti bootin jälkeen laittaa progdvb:n päälle, ei se saa minkäänlaista signaalia dvb-kortilta. Vasta kun on käyttänyt digiTOP-ohjelmaa (valmistajan softa) päällä siten, että kuva on vilahtanut ruudulla, saa kuvan myös progdvb:lle. Kuva kuitenkin katoaa progdvb:ltä parin minuutin kuluttua kun signaali yhtäkkiä menee taas nollille (digiTOP ohjelma on tässä vaiheessa suljettu - ohjelmat kun ei tykkää olla yhtä aikaa auki).

    digiTOP-ohjelmassa kuva/signaali ei katoa kesken katselun.

    oliskos täällä korjausideoita?
     
  6. Jartse

    Jartse Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mowler:
    settings->LNB/DiSEqC settings & scan, valitse satelliittilistalta DVB-T, sitten pitäis tietää millä taajuuksilla omalla alueellasi pitäisi lähetysten näkyä...
    Olisi hyvä jos joku Nova-T käyttäjä antaisi tarkat asetukset, koska itse en ole vielä DVB-T korttien kanssa pelaillut.
     
  7. pake

    pake Member

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en ole VIELÄ digikorttia ostanut (eli ei henk.koht.kokemuksia), mutta ainakin Mikrobitin vertailun mukaan ohjelmat kaatuvat helposti mikäli signaali on liian heikko...
     
  8. Reppana

    Reppana Member

    Liittynyt:
    04.04.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mowler:
    Lataa sieltä ProgDVB:n sivuilta se Intel optimoitu exe-file. Toimii ProgDVB TODELLA paljon paremmin sen jälkeen. Itse en ole saanut mitään Mytheatre versiota toimimaan DTT-1000 kortin kanssa.Itselläni on AMD-prossu.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2004
  9. joppis

    joppis Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko teillä tullu ton DTT-1000 mukana kaukosäädin kun mikrobitin mukaan siinä tulis mutta mulla ei tullut ainakaan, ja luulis että verkkokaupan sivuilla siitä mainittais.
     
  10. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä mulla tuli, vaikka verkkokaupan sivuilla ei siitä mainittukkaan.
     
  11. Rubens

    Rubens Member

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaukosäädin tuli paketissa.

    Eikö kenelläkään muulla ole ongelmia tämän kortin kanssa kun katseluohjelmana on progdvb?

    Ne joilla näkyy oikein, voisivat kertoa vähän tietoja tietokoneestaan ja siinä olevista softista. Itellä olis kj:nä win xp pro ja siihen tupattuna Nortonin palomuuri + virusten torjunta.

    Kuinka helposti linux suostuu toimimaan yhteen tämän kortin kanssa?
     
  12. Reppana

    Reppana Member

    Liittynyt:
    04.04.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Rubens:
    Ootko kokeillu sitä Intel optimoituu exe-filuu?
    Mulla loppu laakista kanavien pätkimiset ja kesken kaatuilut siihen.KJ on XP Home,AMD 2000+,
    1 Gb ram,Epox 8RDAE, 8500 raato, Norttonin joku kotimuuri.Joku kirjotteli jossain DVB foorumissa et jos sen "channel refresh when signal lost" tai sinnepäin aktivoi,niin se saattaa aiheuttaa sitä ongelmaa itekkin ??!?! Tiiä häntä.Tuota sinun ongelmaa ei ole minulla esiintynyt kertaakaan.Kaukosäädin tuli mullakin paketin mukana.
     
  13. WaZaani

    WaZaani Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko joku auttaa saamaan ton kaukosäätimen toimii? se ei vaan tunnu toimivan :(
    (olen laittanut patterit)
    Pitäskö asentaa jotkut ylimääräset ajurit vai mikä tossa mättää?
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2004
  14. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko digitop asennettu? Onko se winmanager päällä ja kuvake alhaalla? Onko vastaanotin asentunut kun se kytkettiin koneeseen?
     
  15. WaZaani

    WaZaani Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Digitop on asennettu ja manageri näkyy alakulmassa. Vastaanotinkin on asennettu..en tiedä onko siinä sit oikeat ajurti..windows laitto siihen jotkut ajurit..mut siihen ei voi luottaa että ne ois oikeet.
    Pitäskö sen näkyy jostain jos se vastaanotin on kytketty oikein päälle? mulla palaa toi yks ledi siinä...pitäskö ton toisenkin palaa?
     
  16. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vilkkuuko vastaanottimen toinen ledi kun painat kaukosäätimen nappeja?
     
  17. WaZaani

    WaZaani Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei vilkuta :/
    sen varmaan pitäs??
     
  18. mowler

    mowler Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitäisi reagoida juu. Muuta en osaa neuvoa kuin, että suosittelen koittamaan pattereiden uudelleenasennus-koneenboottailu-vastaanotinirtikiinni-venkslailua. Omanikaan ei toiminut aluksi, mutta sitten se vaan pärähti toimimaan päivän parin jälkeen, kun välissä oli pari boottia ja vastaanottimen muuten vaan irrottelua.
     
  19. WaZaani

    WaZaani Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    koitin uusilla pattereilla ja nyt toimii ^_^
    näköjään mukana tulleet patterit ol ihan perseestä!
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2004
  20. pasto

    pasto Member

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyseinen kortti toimii ainakin mandrake 10:ssä 2.6-kernelillä jotensakin helposti, kunhan laittaa dvb-modulista kortin tunnistuksen pois päältä (twinhanien ominaisuus- jos tuo unohtuu kone lukkiutuu seuraavalla käynnistyksellä) - niin eikä sitä kauko-ohjaintakaan pidä laittaa kii koneeseen ;)

    Onko kellään gurulla tietoa saako tuon kauko-ohjaimen usb-vastaanottimen jotenkin toimiin linuxissa? ;)
     
  21. WaZaani

    WaZaani Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joku tais kysellä että onko tolla kaukosäätimellä mahdollista ohjata muita ohjelmia esim winamp. Juuri itse kokeilin ja sain toimii suoraan kun asetin vaan napit winampin (global hotkeys) valikosta. Ainut ongelma mihin törmäsin on se..että jos laittaa ton global hotkeysin päälle, niin sillon ei näppäimistöstä toimi se nappi, vaan se reakoi winampiin. Eli esim jos laitan vaikka että (capture)-nappi joka on P kirjain vaihtaa biisiä. Niin esin aina kun kirjotan jotain niin kaikki P-kirjaimen painallukset vaihtaa biisii :p
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2004

Jaa tämä sivu