1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Helpoin ja nopein DVD-rippaus (ei trial-versio)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi rippari 14.06.2009.

  1. rippari

    rippari Member

    Liittynyt:
    14.06.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli pitäisi saada sellainen DVD-rippaus ohjelma, jossa on seuraavat ominaisuudet:

    -Ei trial-versio, eli pystyy käyttämään ilmaiseksi niin paljon kuin haluaa

    -Kun ladataan itse ohjelma tai DVD:ltä materiaalia, niin ohjelma ei pakkaa sitä miksikään zip-tiedostoksi, vaan ohjelmat/matskut tallentuu heti-käytettävään muotoon (esim. video mpeg:ksi)

    -Löytää suomenkielisiltä sivuilta (finnish toggle/ download)

    Eli tällainen pitäisi löytää ja mahdollisimman äkkiä =)
     
  2.  
  3. LoBer

    LoBer Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainitsit saittien nimet mutta et ole ikinä käynyt niillä?

    Kuten tiedät puhutaan aiheesta DVD-rippaus. Tämä kategoria löytyy myös download.fi kategorioista; http://www.download.fi/cd_dvd/dvd_rippaus/

    Sieltä valitsemaan parasta. Itse suosittelen DVDx ja DVDshrink tarpeiden mukaan.

    P.S: Itsellä ei mennyt jakeluun miksi sen pitäisi löytyä suomenkielisiltä sivuilta? Vaikka toi lontoon murre ei sujuskaa niin eihän niillä sivuilla yleensä ole kuin "Download" namiska. Kumminkaan nuo eivät ole muistaakseni suomenkielisiä.
     
  4. rippari

    rippari Member

    Liittynyt:
    14.06.2009
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin siis tarkoitan että DVD:ltä saisi koneelle materiaalia esim MPEG-muotoon (Movie Makeriin hyväksyttävä muoto), eikä mihinkään VOB-muotoon.

    Mikä olisi paras tällainen ohjelma, kuitenkin huomioiden että ei mielellään trial versio?

    Minulla oli Magic DVD ripper, mutta se pentele vaatii nyt että ostan sen jos haluan käyttää jatkossa.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    En tunne tuollaista ilmaisohjelmaa, mutta ainakin homma hoituisi kahdella eri ohjelmalla. Rippausohjelman lisäksi tarvitaan konvertointiohjelma, jolla videotiedosto muutetaan Movie Makerin tunnistamaan muotoon. Esimerkiksi SUPER löytyy suomen kieliseltäkin sivulta.
     
  6. LoBer

    LoBer Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Välttämättä paras kuvanlaatu ei tule näistä DVD -> pakattu videotiedosto. Käsittääkseni kunnon rippauksen jälkeen pakattu videotiedosto on parempi laatuinen, riippuu toki videosta. Ei tuo DVD levyjen rippaus iso asia ole ettei jaksaisi välissä convertoimaan. Jos ny et mitään tuhansia levyjä aio rippailla ;)
     
  7. kkurpitsa

    kkurpitsa Member

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ainakin latasin aivan äskettäin "Any Video Converter free" ohjelman joka vaikuttaa lupaavalta vaikka en ole ehtinyt kokeilla vielä sitä kuin vähän. Kokeilepa tätä AVC Free ohjelmaa mikä on varmasti parhaimmasta ja helpoimmasta päästä verrattuna lukemattomiin vastaaviin ohjelmiin.
     
  8. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Ja ihan vaan varoituksen sananen:

    Tuolta sivustolta (toggle) EI sitten ikinä latailla yhtään mitään, aika iso osa ohjelmista sisältävät skeidaa, eli ohjelmien asennuspaketit ovat "vähän modattuja"!
     
  9. iso_t1551

    iso_t1551 Member

    Liittynyt:
    06.01.2007
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse käytän ohjelmaa nimeltä DVDFab 6. Se on todella helppo käyttöinen ohjelma, ja vielä melko nopeakin.
     

Jaa tämä sivu