1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta kameraa ostamassa: Canon PowerShot SX200 IS vai Panasonic Lumix DMC-TZ7

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Voltaren 06.05.2009.

  1. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Tollanen yleiskamera hyvällä zoomilla olis hakusessa.
    Canonissa ärsyttää se pomppaava salama.
    Toki panasonicissakin on muutamia ärsyttäviä puolia.

    Canonissa kuitenkin aika kattavat manuaali-säädöt, tekeekö niillä sitte mitää..
    Kunhan saisi valotusaikaa ja iso-herkkyyttä säädettyä se riittäisi.

    kumpi olisi parempi ostos?
    Onko todella toi panasonic 80€ kalliimpana hintansa arvoinen?

    Kiitos.
     
  2.  
  3. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yritin Dpreviewin kameravertailun avulla etsiä eroja, mutta aika samanlaisia ovat.

    Panasonicin etuna on laajakulmaisempi objektiivi.
    Canonin salaman luulisi punasilmäisyyttä ajatellen olevan vähän parempi kuin Panasonicin, koska etäisyyttä objektiiviin tulee vähän enemmän, mutta punaisia silmiä tulee varmaan molemmilla ja Panasonicissa salama on kyllä tehokkaampi.
    Manuaalisäätöjen avulla oppii hyvin kuvaustekniikkaa, josta on hyötyä jos joskus vaihdat järkkäriin.

    Ehkäpä myöskin halvemman hinnan perusteella ottaisin Canonin.
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2009
  4. Julma

    Julma Member

    Liittynyt:
    07.11.2002
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kerrotko kumpaan päädyit ja minkä takia?
    Entä mistä hommasit...ois tarkoitus kans jompikumpi hommata...
    Panassa vähän parempi tuo laajakulma..
    22.5 sais veikon koneesta ton canonin alle 300e..panasta saa pulittaa 60e enemmän..mutta jos ei hinnalla väliä niin kumpaa suosittelette?
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2009
  5. annaomena

    annaomena Member

    Liittynyt:
    21.05.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse mietiskelen samaa.. Kumman kaa!
    Pomppaako salama Canonissa sitten joka kerta ylös kun se käynnistetään? Jos, niin idioottimaista suunnittelua noinkin arvostetulta kameravalmistajalta. Canonissa näyttäisi olevan suljin- ja aukkoautomatiikat käytettävissä, joita arvostan. Laajakulmien ja telepäiden erolla ei ole kovin paljoa käytännön merkitystä. Onko tämä Panasonic nyt sellainen joka tasaa valotuseroja, eli ei valota kuva-alaa samalla tavoin tasaisesti kuin suljin? Poistuuko puhkipalamiset nyt auringonlakukuvissa? Valovoimaa,kuten aukkoja yleensäkin voisi olla enemmän käytettävissä, mutta niissä kai törmätään vielä teknisiin ongelmiin. Kinofilmikalustoissahan pienimpiä aukkoja olivat jopa aukko 1/32. Toisaalta kuvanvakaajat tasaavat valovoiman etua hämärässä käsivaralta kuvattaessa.
    Tasaväkistä on kyllä...
     
  6. Julma

    Julma Member

    Liittynyt:
    07.11.2002
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse päädyin Panasonickiin..verkkokaupasta hain hintaan 368e. Olen tyytyväinen.
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2009
  7. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Itse en ole vielä kumpaakaan hommannut, vaan odotellut hintojen kehittymistä. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Jos poimitaan esimerkiksi yhdet isot miinukset molemmista olisi ne: canonin salama (tosin joku taas siitäkin tykkää) ja panasonicin akun kestävyys (100 kuvaa per lataus on liian vähän). Paljon muitakin plussia ja miinuksia toki löytyy. Olen kasaillut listaa pitemmän aikaa, joka perustuu suurilta osin testeihin joita olen lukenut.

    Jos hinnalla ja akkukestolla ei väliä, etkä kaipaa manuaalisäätöjä panasonic ehdottomasti.

    Jos molemmat olisivat saman hintaisia ostaisin panasonicin, mutta koska ei, niin päädyn itse mitä ilmeisimmin canoniin.

    Hintaero canonin eduksi jos olisi max 40€ silloin voisin vielä harkita panasonicia, yli 60€ on liikaa.
     

Jaa tämä sivu