1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

BENQ G2400WD takuufarssi

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi ataman62 05.05.2009.

  1. ataman62

    ataman62 Member

    Liittynyt:
    27.02.2009
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oli kolmas ko littu perheessä ja toimivat ihan kivasti paitsi tämä viimeinen kuoli noin 3 viikkoa oston jälkeen.

    Kuvaan alkoi ensin tulla pystysuunnassa tummia viivoja ja sitten alkoi luminanssi vaeltaa hitaasti ja nopeasti. Lopulta värikohina ja sinisen ja vihreän poistipahtamiset tekivät näytöstä käyttökelvottoman.

    Raportoin jollekkin pellehermannille ruotsiin asiasta ensin suullisesti ja sitten sähköpostilla kertoen seikkaperäisesti ongelman laadusta ja käyttämistäni viankohdennustoimista (toinen monitori uudet piuhat jne).

    Ruotsin pää oli joskus kuullut jonkun kaverinsa olleen samassa hississä sellaisen svedun kanssa jonka serkku oli ollut viikon hissipoikana Vaasan Vaakunassa.

    Lopputulos oli että laitteelle tehdään nouto/vaihto toimenpide jota mainostetaan myös sen kaupan nettisivuilla, josta laitteen ostin.

    JA KAS KUMMAA !!

    Takuu olikin noudetaan-korjataan-palautetaan!

    Nyt näyttää vahvasti siltä että koko BenQ menee taas euroopassa konkurssiin, koska eivät pysty takuita hoitamaan. Kierre on sama kuin Siemensin matkapuhelimien oston jälkeen

    Näyte rantaruotsista:
    Me saimme päätöksen BenQ:llta että kaikki näytöt ostettu 2009-04-03 jälkeen on laitettavana niin kuin PUR. XX varmasti ei olevat päivittänyt heidän tiedot BenQ rutiinistä vielä. Minä olen pysäytettyn raporttin siihen asti että sinä päätät jos haluat käyttä meidän PUR-huolto.

    Viisas raha ostaa muita merkkejä .... suomeksi
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mitä ostokuitissa luki? Yleensä noissa mainitaan, jos on On-site-takuu. Muutenkin, jos sinulle oli mainostettu on-site-takuuta niin sellaisena sen olisi pitänyt mennä. Kuulostaa kyllä hullulta, että Benq vaihtaisi on-site takuusta normaaliin korjataan-palautetaan-takuuseen.
    Oliko tuossa nyt loppujen lopuksi mitään niin huonoa. Sait kuitenkin ilmeisesti näytön ehjänä kotiin? Itsellä hajosi helmikuussa Viewsonicin littu ja kolme viikkoa se oli reissussa (ei ollu onsite-takuuta) ja tuli lopulta ehjänä takaisin.
     
  4. ataman62

    ataman62 Member

    Liittynyt:
    27.02.2009
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuitissa lukee rounding ilman sen kummempaa selitystä mutta myyvän liikkeen web-sivuilla lukee edelleen vaihtotakuu.

    http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=9H.0BJLB.DBZ

    Jos täytyy antaa näyttö takaisin korjausta varten he varaavat 0-3 kk aikaa korjausta varten.

    Tämän hintaista laitetta ei korjata eikä ole korjattu enää kymmeneen vuoteen se maksaa valmistajalle enemmän kuin uusi eli se hajonnut laitetaan suoraan kierrätykseen.

    Sarjavian esinntyessä muutama hajonnut lähtee tehtaalle lisätutkimuksiin.

    "Korjaus" tarkoittaa siis tässä tapauksessa sitä että tempulla saadaan takuuvastuuseen lisää maksuaikaa - ei mitään muuta.

    Pian ollaan Suomessakin USA:n tilanteessa jossa persaukiset firmat lähettelevät korjattuina toisia korjaamattomia laitteita asiakkaille ja taas tulee "maksuaikaa" takuulle.
     
  5. anu56

    anu56 Guest

    Jos koneesi oli vain kolme viikkoa vanha kun meni rikki olisi kai sinun viisainta mennä jälleenmyyjälle valittamaan. Ei sinunkaan suomenkielesi kehumista kaipaa. Oletko niin kyllästynyt ja stressaantunut ettet ajattele ennen kuin haukut viattomia ihmisiä, vai onko sinun Ruotsalaisvihasi niin katkera ettet jaksa kuunnella jos joku puhuu suomea ruotsalaismurteella.
    Jos haluat neuvon niin täältä tulee hyvä mies.
    Ota yhteys kyseessä olevaan yhtiöön minkä työntekijän kanssa keskustelit ja puhu vähän ystävällisemmin niin voit saada ehkä apuakin, ei ole palveluammatissa niin hauskaa kuunnella haukkuja ja negatiivisiä ihmisiä,mutta kuitenkin teemme parhaamme. Siis kuuntele ensin ja kysy neuvoa niin apua saat
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä siihen jotain saatetaan tehdä. Tuo oma hajonnut näyttöni oli melkein kolme vuotta vanha, takuu menossa umpeen ja olin ihan varma, että eivät ne noin vanhaa romua korjaa, vaan pistävät tilalle korvaavan näytön. Väärässä olin. Tuli sama näyttö takaisin, tosin uudella paneelilla ja hyvä niin, vanha paneeli olikin jo vähän likainen.
     
  7. EET

    EET Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    479
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietoasema on kyllä viho viimeisin paikka josta kannattaa ostaa mitään!
     
  8. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja on vihoviimeinen asia tokaista ilman perusteluilta tuollaista. Ehh, haluaisin mielelläni kuulla, miksi mielipiteesi on se mikä on? Nykyisellään mielipiteelläsi ei paljoa merkitystä ole.
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2009
  9. ataman62

    ataman62 Member

    Liittynyt:
    27.02.2009
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asia hoitui kuntoon valmistajan ja myyjän toimesta. Case closed.
     

Jaa tämä sivu