1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apua digikameran ostoon: Canon (G10?) / Nikon, kumpi kannattaa?

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Sundaee 01.05.2009.

  1. Sundaee

    Sundaee Member

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olin viime syksynä ostamassa uutta kameraa ja pitkän harkinnan jälkeen päädyin Panasonicin my1020:n. Ajattelin että ehkä hinta vastais laatua..Ja se tais olla iso virhe:) Nyt ois tarkoitus päästä siitä nopeeta eroon ja ostaa jokin Oikea Kamera.

    Olen miettinyt Canonin G10/G9 tai jotain Nikonia, ehkä P5100 (vanhempi jo..) tai P6000. Myös Canonin IS 110 /IS 980 tms olisi vaihtoehtoja. Onko kellään enemmän kameroista tietävällä kokemuksia, hyviä tai huonoja?
    Hintamaksimi tosiaan 500e..

    Kamera siis ihan 'arkikäyttöön', matkoille, kapungille tms.
    Onhan se kuvien lopputulos käyttäjästäkin kiinni, mutta tuossa Olympuksessa on käytetty kaikki kikat ja aina yhtä suttua ja sumua.

    Kiitos!
     
  2.  
  3. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämän hetken parhaita "pokkareita" taitavat olla Canonin G10, Nikonin P6000 ja Panasonicin DMC-LX3.
    Canon ja Nikon ovat aika samalla viivalla, mutta ehkäpä Canon kuitenkin olisi parempi.

    Itse päätyisin varmaan Panasonicciin. Vaikka sen pienempi zoom-kerroin ei ole niin monikäyttöinen,
    on siinä laajakulmaisempi ja valovoimaisempi optiikka kuin kilpailijoissa. Samoin pikselitiheys on pienempi, jolloin kuviin ei tule niin helposti kohinaa.

    Myös Fujin Super CCD-kennollisia malleja kannattaa harkita. Esim. F100fd ja F200EXR.

    Toisaalta jos aiot laittaa rahaa kameraan n.500, niin kannattaisiko miettiä vaikka Canonin 1000D järkkäriä.
    Kuvanlaatu on parempi kuin yhdessäkään noista pokkareista, eikä kokokaan ole paljoa suurempi.
     
    Viimeksi muokattu: 02.05.2009

Jaa tämä sivu