elikkä auttakkaa tyhempempää. haluaisin kellottaa minun e8400 3.0 ghz prosessoria, yritin biosista nostaa FBS , mutta kone boottaa ja FBS palaa entiselleen.huomioikaa etten sitten tiedä kellotuksesta paljon mitään, apuja?btw tässä koneeni tiedot: ja haluaisin kokeilla saisinko 4ghz irti, koska luin että tuo prosessori kyllä sen kestää. Valmistaja: DTK, DACCO, * DTK Suoritin: Nopeus: 3 GHz Välimuistin tyyppi: L2 Välimuistin määrä: 6 144 kt Tyyppi: Intel Core 2 Duo E8400 FSB: 1 333 MHz Muisti: 800 MHz, 16 Gt, 3 Gt, DDR2 800MHz Kiintolevy: 640 Gt, 3,5 tuumaa, S-ATA II, 7 200 rpm Näytönohjain: Grafiikkaprosessori: DirectX: 10 Pikselinvarjostinyksikön versio: 4.0 Tyyppi: NVIDIA GeForce 9800 GT Integroitu näytönohjain: TV Out: On Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Premium Verkko-ominaisuudet: LAN: Dual 10/100/1000 LAN Liitännät: Mikrofoni: On Line-out: On RJ-45: On Line-in: On PS/2: On Ethernet: On USB 2.0: On S/PDIF: On DVI-D: On TV Out: On IEEE 1394: On Multimedia: Äänipiiri: MS-Sound yhteensopivuus: On Tyyppi: Realtek ALC888 codec 7.1-Channel S/PDIF: On Piirisarja: Tyyppi: Intel P45 Muistikortinlukija: Muistikortti: xD, CFI/II, Microdrive, SM, MMC, MMC RS, SD, MS, MS Select, MS Pro, MS Magic Gate / Duo, MS Duo / MS Duo Magic, MS Duo Pro Takuu: 24 kk Laajennuskorttipaikat: PCI Express x1: Määrä: 3 kpl PCI: Määrä: 2 kpl PCI-Express x16: Määrä: 1 kpl DVD-asema: Lukeva ja kirjoittava: On
öööh. vakio tuuletin ? sillä ei varmaan uskalla sitä 4ghz kokeilla , mutta mikä sitten olisi maximi ghz? lämmöt on 39C molemmissa normaali käytössä.. ja btw mulla on biosissa semmonen "intelligent tweaker" sieltä olen nosanut fbs 333->445 eikä suostu toimimaan, ei suostu kyllä toimimaan millään muullakaan fbs:llä, kone boottaa ja fbs palaa siiheen 333
en sentään niin tyhmä ole -_- kyllä muistin tallentaa. kertokaa mitä mun pitäis tehdä, volttien kanssa ja yms? koska olen vain nostanut fbs ja ihan sama nostanko vähän vai paljon niin kone boottaa pari kertaa ja fbs palaa entiselleen. ja mitä tämä tarkottaa!? että CPU-z näyttää että coren nopeus olisi 2.0000 mhz ja se pomppaa yht äkkiä 3.0000mhz ja takaisin 2 ja toi multiplier kerroin pomppii 6x ja 9x : O
Ensinnäkin se on fsb (front side bus) eikä fbs, häiritsee vain niin vietävästi ;D Ja tuo kertoimen pomppiminen johtuu virransäästö-ominaisuudesta, joka säätää sitä rasituksen mukaan. Itselläni kulkee nimella C1E BIOS:ssa.
okei C1E,löysin sellasen pistin disabled ei enään pompi 2ghz ja 3ghz kiitos ja sitten vielä niitä kellotus vinkkejä..
No miksi se piti pois ottaa? Ei siitä säästetystä virrasta haittaa ole. Paitsi joittenkin on pitänyt ottaa se pois käytöstä kellotettaessa kun on kaatanut koneen tai jotain sinne päin.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2359&page=7 tossa sivulla on kuvia aivan samanlaisesta biosista kun mulla, osaatteko tosta kertoa mitä teen noille voltage,FSB jne... että saisin edes 3.6 ghz irti. yritin kellottaa 3ghz -->3.15ghz kone vain boottasi pari kertaa ja palasi takaisin 3ghz : O
Tota hyppäsit siis suoraan 333-> 445 ... no ei se mitään ei se kone siitä hajoa mutta mutta... ei se ihan noin toimi pitää mennä pienin askelin esim. kokeilehan nostaa vaikka 3.2 näin aluksi. Et kai ole muita asetuksia vielä säätänyt esim. muistien tai volttisäätöjä? Vakiovolteilla pitäs mennä ainakin 3.6 GHz.
en ole säätänyt, siis nostan nyt vaan FSB niin että tulee 3.2 ? en mitään muuta ? joo, kokeilin nostaa sitä FSB niin että tulee 3.2ghz sitten painoin save changes and exit sitten kone käynnistyy uudelleen ja melkein heti kone sammuu ja käynnistyy uudellaan taas ja FSB palaa entiselleen . en saa nostettua tota FSB lainkaa , se palaa aina entiselleen .