1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Spyware Doctor löytää, muut ei ! (otsikko vaihdettu)

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi miriami 19.02.2009.

  1. miriami

    miriami Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2008
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysymys troijalaisetn häädöstä nimenomaan Vistalle.

    ohjelmat jotka wörkkii hyvin WIndows XP.n kanssa ei välttämättä tee yhteistyötä Vistan kanssa. Onko kokemuksia?

    Mulla on Vistan oma palomuuri ja defenderi, virustorjunta Avast. Lisäksi SuperAntiSpyware, Advanced System CAre, Malwarebyetes'antiMalware, Ad-aware, ccleaner,

    Mutta Everest Ultimate Edition tunnistaa koneellani kaksi vakoiluohjelman torjujaa: SuprAntiSpyware ja Microsoft WIndows defender.

    Mutta Troijalaisohjelman torjujaa ei Everestin mukaan koneellani ole!

    Heräs kysymys pitäsikö olla vielä joku eri ohjelma nimenomaan troijalaisen metsästystä varten. Millä torjutte troijalaisen Vistassa?
     
  2.  
  3. warwas

    warwas Guest

    Ad-aware = Turha, eli poistoon.
    Itse pitäisin noista SuperAntiSpywaren ja Mbam:n skannereina, kummassakaan ilmaisversiossa ei ole taustasuojaa.

    Advanced System Caressa on jokin taustasuoja mutta sen hyvyydestä haittaohjelmiin ei ole kauheasti luottoa, eli pidät joko sen taikka CCleanerin putsarina.

    Taustasuojaksi:
    -> Asenna SpywareBlaster -> SpywareBlaster
    SpywareBlaster estää haittaohjelmia asentumasta koneellesi. Ei kuluta muistia!
    Opas saatavilla suomeksi! Nimimerkki Ad-Awaren opas

    -> Asenna MVPS Hosts tiedosto -> MVPS Hosts
    Estää koneesi yhteyden haitallisiin sivustoihin.
    Opas saatavilla suomeksi! Nimimerkki Axelin opas

    Ei sillä ole väliä mitä Everest ilmoittaa.
     
  4. miriami

    miriami Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2008
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo, kiitos neuvoista vasvas

    pysähtyykö troijalaiset avastilla? olen jotenkin ymmärtänyt että ne elää ihan omaa elämäänsä eikä tavallinen virustorjunta välttämättä pysäytä niitä.

    olen käynyt koneen monilla ohjelmilla läpi viime päivinä ja ajattelin nyt sen täytyy olla puhdas

    ajoin eilen vielä spyware doctor-ohjelmalla jonka piti olla ilmainen. Se löysi kolme kohdetta joita muut ei ollu löytänyt (kaksi vähäisen riskin je yksi keskitason riskin kohdetta), mutta ilmaisversio ei pystynytkään poistamaan niitä.

    jos mun nykyiset ohejlmat ei yksinkertaisesti löydä kaikkea, niin piilottelevat kohteet selittää ajoittaiset koneen hyytymiset ehkä
     
  5. warwas

    warwas Guest

    Katotaas Rsit:lla

    [*]Lataa tästä random's system information tool (RSIT) by random/random ja tallenna se työpöydälle
    [*]Tuplaklikkaa RSIT.exeä ajaaksesi RSITin.
    [*]Klikkaa Continue.
    [*]Kun RSIT on valmis, kaksi lokia avautuu muistioon. Lähetä sekä log.txt:n (<<avautuu suurennettuna) että info.txt:n (<<avautuu pienennettynä) sisältö seuraavassa viestissäsi.

    Jos tuo pyytää lupaa päästä nettiin niin päästä koska se hakee HJT:n

    Pystytkö sanomaan mistä tiedostoista Spyware doctor valitti, polku ja tiedosto? (Ei kylläkään oli eka kerta kun se löytää omiansa)
    Koska Mbam viimeksi ajettu?

    Lähetätkö seuraavat lokit
    Rsit:n log.txt:n sekä info.txt:n
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.02.2009
  6. Vincent90

    Vincent90 Guest

    No käyttäjä itsessään on se paras turva. Kun tyhmyyksiä ei tee, eikä klikkaile jokaista banneria ym, niin ei niitä viruksiakaan tule. Itsellä kone ollut monta kuukautta täysin puhtaana. Itsellä juuri tuo Mbam, viikoittain sillä tarkistelen. Ccleanerilla puhdistelen muuten. Virustorjuntapakettina McAfee Total Protection, missä taustasuojat ym...
     
  7. miriami

    miriami Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2008
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huh jatkan tähän viestiketjuun vaihteeksi. Anteeksi olen vienyt paljon palstatilaa kysymysteni kanssa, mutta ehkä joku vielä jaksaa tätä miettiä mun kanssa. Tähän jäi aikaisemmin vastaamatta kun luulin asian ratkenneen.

    Olen putsannut koneen nyt monilla ohjelmilla, ja puhtaalta näyttää. Malwarebytes Antimalware ei enää löydä mitään moitittavaa.

    Mutta Spyware Doctor löytää edelleen nuo kolme ongelmaa, joita muut ei havaitse. Warwas kyselit mitä ne on, tässä:

    kuva
    http://www.aijaa.com/v.php?i=3656499.jpg

    Application.TrackingCookies (low risk)
    Adware.Advertising (low risk)
    Adware.BHO.GEN (medium risk)

    *** pctools-nettisivut luokittelee tämän kuitekin high risk-kohteeksi***

    kuva
    http://www.aijaa.com/v.php?i=3656517.jpg

    http://www.pctools.com/fi/mrc/infections/id/Adware.BHO.GEN

    Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua?

    warwas pyysit Rsit:n log.txt:n sekä info.txt:n
     
  8. miriami

    miriami Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2008
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. miriami

    miriami Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2008
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    warwas pyysit Rsit:n log.txt:n sekä info.txt:n.

    Minusta näytti että siinä oli ihan tosi paljon tietoja koneestani, enkä koe ihan turvalliseksi lähettää näitä julkisesti netissä tutkittavaksi, kun en näistä kauheasti ymmärrä.... you know?

    mutta katsotaan jos ei muuten selviä. :)
     

Jaa tämä sivu