Hei. Elikkä nytten tarvitsisi teidän "lopullisen tuomion" siihen, että kumpi näistä on parempi? Näyttö tulee peli/leffa käyttöön joten olisikin kiva tietää kumpi näistä on parempi kun Delli:stä löytyy arvosteluja ym. mutta Asus on vasta tullut ja siitä ei löydy mitään. Mitä olen itse katellut niin aika monesta Suomen tietokonekaupasta on tuo Asus jo loppuun myyty kuitenkin. http://accessories.us.dell.com/sna/products/Monitors/productdetail.aspx?c=us&l=en&cs=19&sku=320-7345 http://fi.asus.com/products.aspx?l1=10&l2=151&l3=850&l4=0&model=2701&modelmenu=2
Minä suosittelisin tätä. Tuli hankittua vähän aikaa sitten ja on todella laadukas. Muiden vakio "juttujen" lisäksi webkamera (1,3M).
terve. Onnistuin eilen kaupungilla ollessani katselemaan erilaisia näyttöjä paikanpäältä (mm e2400hd) joka näytti kyllä hyvältä, mutta luettuani joitakin arvosteluja noista Asuksen näytöistä päätin osittain pois sulkea ne vaihtoehdoista ja sen sijaan eilen katsastama Benq V2400W Serv-It:ssä vaikutti erittäin hyvältä. (muita näyttöjä mielestäni paremmat värit ja valoisempi kyseisessä liikkeessä) Kumpi mahtaisi olla näistä Benq:ta parempi peli/leffa käytössä ihan fps-rts tyyleihin. Onnistuin löytämään pari melko laajaa arvostelua tuosta v2400w mutta sillä ilmeni kuitenki jonkin verran ghostingia, onko tuo e2400hd selvästi nopeampi kun v2400w? Entä mitenkä on tämän S2409w:n kanssa kun Tämän perusteella siinä olisi ainakin leffoissa hieman parempi kuva kun e2400hd:ssa? e: hintaluokka mieluiten 250-330e.
Näyttö jota suosittelin niin siinä varmasti riittää valoisuus (20000:1) sekä muiden optioiden lisäksi näytöstä löytyvät eri moodit: standard, movie, game jne..
mulla on ollut aika monta näyttöä ja olen tilannut niitä mm. englannista ja viimeisin oli NEC MultiSync 24WMGX3 näyttö jota kauheesti kehuttiin ja ainoa 'huono' esim. arvosteluissa oli korkrahko hinta. itse ne kauheesti arvostelusta piittaa,oma silmä ja käytäntö on paras ja vertaus crt:n laitteesta sanon että on ok,hyvä mutta peli kokemukset ei oikein saanut lämpenemään,no oli se ok kun otti gamer3 vai oliko 2 taso nja MP tason 1-2 mutta silloin värit oli per"#¤"#¤stä.. mielestäni ainoa oikea peli jolla 'mitata' näytön soveltuvuutta peleihin on VIRTUAL POOL 3 ja siitä peli snooker. pöydäksi kun otta vihreän,punaisen ja sinisen niin vot kyllä erot tulee esiin. ei tartte kuin heilutta pöytää kun spunaiset snooker pallot on pöysällä niin 'näkeeä heti ONKO näyttö hyvä. kyllä kaikki fast fps:t menee koksa peli kulkee niin kovaa vauhtia että et huomaa puutuvia yksityiskohtia. no niin,VP3 ja snookerista kriteerejä on mielestäni kolme,eli: 1) onko pallot TODELLA PUNAISIA JA ONKO NE PYÖREITÄ (tässä ei kannata katsoa onko näyttö 16:10 tai ns. oikea 16:9 näyttö,varsinkin jos näytössä on aspect ratio,eli 1:1 ominaisuus,itselläni on 16:10 ja aspect ratio ominaisuus ja pyöreitä ovat! tietty ensin värikalibrointi ja muuta osaset oikein niin hyvin kun voit ja sitten edellä mainittu testi. sitten kun pallot on pöydällä,oli siten sikin sokin tai kaikki vaikka kolmiossa,heiluta hiirellä pöytää ees taas hitaasti ja pikkasen nopeammin,nii kuitenkin että pysyt mukana vauhdissa,siitä näkee onko ghostia tai häntiä tai muuta ikävää. tässä kokeessa vain yksi näyttö on ollut (tai kaksi oikeastaan) paras. 2) sitten tavalline kasi pallo ja sama siinä ja sitten kuunon krakki pakkaan ja siinä silmä tarkkana,huomaat kyllä kun pallot elää jos näyttö ei pysy mukana. 3) veran värin toisto mielstäni myös pitää ottaa huomioon eli onko sumea vai kirkas.tuo on kyllä kalibroinista kiinni.tämä kailla gamma väreillä. sitten ladataan peli crysis/crysis warhead ja min. gamer asetukset ja haetaaan peli sessio missä on paljon lehtipuita ja että taivas näkyy taustalla, sitten heilutellan näyttöä taas ees taas ja KATOTAAN TARKASTI VÄLKKYYKÖ PUIDEN LEHDET,ELI MENETTÄÄÖ VÄRINSÄ,TAI PIKEMMINKIN VILKKUVAT. jos näin on näyttö ei pysy mukana vaan 'muuttaa' värit hitusen harmaaksi,jolloin lehdet näkyy välkkyvänä tai jotain sinne päin. jos nuo menee ok,niin sitten pitää olla kohtuu hyvät harmaatoisto ominaisuudet ,ilman niitä moni ovi pimeässä nurkassa ei erotu vaan näkyy mustana,eli myös viholliset yms EI näy sinulle. mulla ollu yhtaikaa kolme näyttöä kotona joita oon myynyt pois ja palauttanut mutta sitten sen löysin niinkuin vähän ennakoinkin. sanoin että kaksi näyttöä on tähän pystynyt,no toinen oli vanha crt samsung ja toinen on: ACER G24 predator ------------------ tuon kun kalibroi ja laittaa asetukset oikein niin ei ole parempaa,ei ainakan 242 joukossa. snooker näyttää hyvältä,ja tietty hardcore ammuskelu pelit mahtavilta. ei ihme että acer on tehnyt näytön joka on yksinkertaisesti paras, fat fps peleihin ja mikä parasta,myös muu,eli surffaus yms. on huippulokkaa. arvosanan annan 9,koska pikkasen valovuotoa löytyy mutta se näy miissän kun kuvaa on ruudulla,mutta jos esim. on musta desktop niinkuin mulla valo loistaa vähän. mulla voi olla 'huono' versio kylläkin. myös elokuvat on ok,toistaa hyvin kiitos ison väriavaruuden. eli itse suosittelen Acer G24 väyttöä jos peli on 70-80% käytössä ja muut työt loput,mutta kaikki normaali työ tuolla sujuu hiensosti. löopuksi harmaan sävyjen testi,ja helppo. lataa total commader ja aja se. ko. ohjelmalla on 3 eri harmaasävyä ylhäällä erottamassa eri alueet ja myös alhala kaksi eri sävyä,monilla näytöillä kaikki savyt smaa massaa tai kirkkaat,paitsi acerilla ok,ja myös tuo NEC loisti kyllä siinä mutta muuten oli pettymys. yksi näyttö kiinnostaa kyllä ja tiedä vaikka hommasin kokeeksi,eli eizo 2411wh,joka on TN näyttö mutta on varmasti huippu peli yms käytöössä. pakkaa vaan olemaan nuo paremmat pikkasen kalliimmat,niinkuin aina,eli acerin saa jo 400-450 ekee ok,siinä meikän kirjoitus ja osanotto. lopuksi,en edes aatellu benq E,G tai V sarjan 24" näyttöjä. kiitos