--->
AfterDawn logo

Dark Knight jyrää iTunesissa

Kaarlo Räihä Kaarlo Räihä
4 kommenttia

Dark Knight -elokuva (Yön ritari) on menestynyt erinomaisesti sekä elokuvateattereissa että P2P-verkoissa. Ennen joulua kauppoihin ilmaantuvien DVD- ja Blu-ray-julkaisujen ennakoidaan rikkovan useita myyntiennätyksiä, jonka lisäksi elokuva on käynyt erinomaisesti kaupaksi myös Applen iTunes-verkkokaupassa.

Dark Knight on nimittäin iTunesin tämän vuoden myydyin elokuva pelkkien ennakkomyyntien avulla. Yhdysvalloissa iTunesia käyttävät kuluttajat ovat ostaneet ja vuokranneet elokuvaa ennakkoon niin paljon, että aiemmin kärkisijaa hallussaan pitänyt robottianimaatio WALL-E on joutunut luovuttamaan kärkisijansa Batmanille.

MAINOS


Elokuvassa esiintyvä jokeri kommentoi hyviä myyntilukuja seuraavasti: "This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object."

Muita iTunesin kautta hyvin myyneitä tuotteita ovat elokuvien osalta Kung Fu Panda, Iron Man ja National Treasure: Book of Secrets (National Treasure: Salaisuuksien kirja). TV-sarjojen puolella suosittuja hankintoja ovat olleet Gossip Girl, Family Guy, South Park: Uncensored, Grey's Anatomy (Greyn anatomia) ja Mad Men.

Musiikin osalta suosituimpia kappaleita ovat olleet Leona Lewisin superhitti Bleeding Love ja Coldplayn suosittu Viva la Vida. Albumeiden osalta parhaiten kaupaksi käynyt tuotos on Coldplayn Viva la Vida or Death and All His Friends.

4 KOMMENTTIA

zipzap1/4

poistettu

jonzcu2/4

Ilmeisemmin ei ollenkaan :). Eniten laittomasti ladattu elokuva on yksi parhaiten menestyneistä elokuvista myös laillisella puolella. Tämä toivottavasti herättää joitain ihmisiä...

himpo3/4

Ei liene mitään tilastollista faktaa asiasta mutta pohdintaa:

Jos joku leffa myy levyjä sikana niin se johtuu vain siitä että maailma on vielä edelleenkin täynnä ihmisiä jotka eivät osaa katsoa videoita tietokoneellaan.

Sitten on se jättimäinen ryhmä joka osaa käyttää youtubea ja itunesia, mutta codec, torrent ja mkv ei tarkoita heille mitään.

Ja lopulta ne suvereenit piraatit jotka katsovat kaiken tietokoneelta, teräväpiirtona ja usein jo ennen virallista julkaisupäivää.

Kuitenkin kaikki ryhmät pitävät hyvää elokuvaa katsomisen arvoisena, ja kaksi ensimmäistä siis ostaa sen ja osa kolmannesta myös ostaa sen.

Näin ollen paljon warastettu leffa vie suhteessa enemmän rahaa studioilta kuin vähän warastettu.

Mutta menetykset ovat suuremmat sen huonon leffan kanssa sillä piraatit eivät katsottuaan sitä, osta sitä, ja mikä pahinta, kertovat kaikille kavereilleen nähneensä sen ja että se oli huono.

Eli siis piratismi pienentää myyntiä huonojen leffojen kohdalla ja kasvattaa sitä hyvien kohdalla.

Ja koska piraatti on jo poistunut kahdesta ensimmäisestä ryhmästä eikä sinne enää palaa niin latausten merkitys jää teoreettiseksi ja piraatti toimii enää vain hyvänä esimarkkinoijana elokuville! Vai?

JereHakal4/4

Mites Jokeri kommentoi näitä, sehän on kuollut?

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT

Windowsin kirjautuminen muuttui - valot päälle

AfterDawn

Tutkimus: Yli 50-vuotiaat suomalaiset eivät tunnista huijausmainoksia - nuoremmat tunnistavat selkeästi paremmin

AfterDawn

Poliisi pyytää festariyleisöä jättämään älykellot kotiin - hurja piikki soitoissa hätänumeroon

Puhelinvertailu

Netflix ryhtyy näyttämään myös perinteisiä TV-kanavia

AfterDawn

Meta vahvisti: Mainokset saapuvat WhatsAppiin

Puhelinvertailu

Lähimaksun käyttämään teknologiaan iso uudistus - ei enää oikean kohdan etsimistä maksupäätteestä

AfterDawn

WhatsAppin kilpailija lupaa: Meidän pikaviestimeemme ei tule tekoälyä eikä mainoksia

Puhelinvertailu

Hinta tipahti: Uusin Google Pixel -puhelin nyt alle 400 eurolla

Puhelinvertailu

Mitä tapahtui... miniläppäreille? Mihin ne katosivat?

AfterDawn

Powered by HIGH.FI

Powered by HIGH.FI
Seuraa! Kirjekuoren symboli
Uutiskirje
Threadsin logo
Threads
Blueskyn logo
Bluesky
Mastodonin logo
Mastodon
Sulje palkki