1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

razer lachesis

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hsdpa 11.11.2008.

  1. hsdpa

    hsdpa Member

    Liittynyt:
    11.10.2007
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    vittiiskö kyseisen hiiren omistajat kertoo et onko hyvä käteen ja onko sivuilla olevat näppäimet häiritseväs paikas et tuleeko niitä jatkuvasti paineltuu vahingos.kaikillahan ny on eri-kokoinen käsi mut siitä huolimatta ja kiitos kaikille jotka viittii vastata.
     
  2.  
  3. Anxn

    Anxn Member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni ainakin ollut täysin moitteeton. Tosin vasta 3 viikkoa sitten sain, mutta olen kyllä tykännyt. Hiiren oikealla puolella olevat napit ovat ehkä hieman hankalassa paikassa minun kädelleni, mutta eivät ole tuottaneet liikaa vaivaa. Suosittelen!
     
  4. neverlife

    neverlife Active member

    Liittynyt:
    05.05.2008
    Viestejä:
    1,018
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minä taas en voi suositella, oikealla puolella olevat napit tulivat koko ajan tielle ja hiiri tuntui kädessä "nojaan koko ajan alamäkeen päin". Vaihdoin hiiren liikkeessä DeathAdderiin ja on huomattavasti parempi käteen, tämä onkin suunniteltu olemaan "the ultimate oikeankäden hiiri", kumpaakin hiirtä vähän häiritsee "lelu muovisuus", jotenkin paljon nitisevämpi, helposti hajoavampi ja ontompi kuin G5.

    http://oma.afterdawn.com/neverlife/show_image.cfm/20281
    http://oma.afterdawn.com/neverlife/show_image.cfm/20304
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008
  5. Aeonus

    Aeonus Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    399
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tähän voisin kirjoittaa samaa kuin toiseenkin threadiin, jossa jonkun mielipide tuntui olevan "RAZER ON AINOA OIKEA, JOS EI SOVI KÄTEEN NIIN SUN KÄDESSÄ ON JOTAIN VIKAA".
    Eli, kokeile. Älä kysy onko hyvä käteen, pelkästään se että Anxn:n ja neverlifen kädet ovat erilaiset ja ettet edes tiedä onko jommallakummalla samanlaiset räpylät kuin itselläsi tekee tuon jutun selvittämisetä jollain foorumilla täysin mahdottoman.
    Jossain liikkeessä voi jokseenkin varmasti kokeilla.

    Itselläni on isohkot kädet ja esim G5 sopii minulle erinomaisesti. Eksälläni on selvästi pienemmät kädet ja lyhyemmät sormet, ja hiiri on hänelle liian iso ja epämukava käyttää. Itse en myöskään pitänyt Razereista joita hypistelin jossakin, vaan jopa Microsoftin Sidewinder Mouse tms oli mukavampi.
    Lisäksi tsekkaa otteesi kun kokeilet hiirtä, eli pidätkö hiirtä "nyrkissäsi" lepuuttaen kämmentä hiiren päällä, vai annatko ennemmin käden painon levätä ranteen kohdalta rannetuen päällä ja pidät hiirestä kiinni vain sormenpäillä (kuten allekirjoittanut). Jälkimmäinen tapa on mielestäni paljon tarkempi kuin nyrkkiote, joten pelihiiren ostaja = pelaaja luultavasti käyttää sitä.

    Ettäni. Kappas keppanaa, kannattanee vilaista läpi http://www2.razerzone.com/MouseGuide/html/palmgrip.php
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008
  6. neverlife

    neverlife Active member

    Liittynyt:
    05.05.2008
    Viestejä:
    1,018
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä anna kokeilla hiiriä, mitkä ovat avaamattomissa paketeissa. Kokeiluun olen saanut vain takuuseen palautettuja yksilöitä, jotka ovat olleet vain pienen vaivan päässä takahuoneessa. Nämä kokeilut koskevat siis hiiriä aivan randomilla, riippuen mitä löytyy. Razerin paketeissa kyllä on "katselu luukku", mistä näkee hiiren ja siihen teoreettisesti voi laittaa käden päälle. Haittana onkin 2mm muovi, tyhjä ilma ja paketin reunat, jotka ovat erittäin hyvä combo takaamaan, ettei oikeaa kontaktia ja ranteen asentoa voi saada.

    Tottahan tuokin, millään ÅÄÖ kirjaimilla en voi kenellekkään painottaa minkälainen käteni on ja miten haluan hiiren lepäävän, mutta toisaalta mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Tässä vaihees lukian pitää pystyä päättelemään äänien ja kirjoitus taitojen perusteella keihin luottaa.

    Tähän valinnan ja istuvuuden eteen pitäis myös liikkeitten tulla enemmän vastaan. Minun kysymykseni onkin miten? Kaikkilla liikkeillä kun ei ole tilaa laittaa 5 -hyllyä täyteen pultattuja testereitä tai varaa käydä avaamaan paketteja sitä varten, että asiakas voikin tykätä. Eihän leipomossakaan saa syödä kakusta haukkasuja sen mukaan, että voisi tykätä. Kun paketti on avattu se on käytetty, olkoon kyse kakusta tai hiirestä, eihän kukaan halua ostaa kakkuakaan mitä mainostetaan "tänää leivottu kakku, vain kerran haukkastu". Miksi siis pitäisi olettaa, että joku haluaisi ostaa paketista avatun hiiren "vain 50 rasvakäden lääppimä". Myyjät kun vaihtuu liikkeissä, niin tarkkaa tietoa käytetyn hiiren toimivuudesta ei voi olla. Myöskään käytettyyn hiireen ei voi mitenkään tulla valmistajan tai maahantuojan puolelta täyttä taakuuta, koska niiden takuut alkaa paketin aukasusta, eikä yksityisen ihmisen käyttöön otosta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008
  7. Aeonus

    Aeonus Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    399
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voimmehan aina vertailla käsiämme. Laita käsi pöydälle sormet levällään, viivain viereen ja ota kuva! Jos mahdollista, niin hiiri kuvaan myös :D

    Kuulostaa tyhmältä, mutta oikeastaan parempaa en keksi. Käsien väliset erot ovat kuitenkin mittoja.

    http://www2.razerzone.com/MouseGuide/configurator/ <- täähän on kätsä. Opin ainakin nuo otteiden nimet. "Claw grip"...
    Tuo kokotaulukko on kätsä kans.
    Lachesista ehdottaa minulle, olen pitkäsorminen.
    Perskales, kello on jo kolme. Luento alkaa viiden tunnin kuluttua, nyt lienee hyvä hetki päättää sessio.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2008

Jaa tämä sivu