1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AMD Spider kokoonpano

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Meizuman 20.10.2008.

  1. Meizuman

    Meizuman Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2007
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko täällä foorumilla kellään AMD:n 700 -sarjan piirillä, Phenomilla ja ATin HD näyttiksellä olevaa laitteistoa, vai olenko ainoa?

    Eräässä liikkeessä (Macomtech) myyjä (ilmeisesti puljun pomo) sanoi että olen ensimmäinen joka on laittanut Phenomin... haastoi että lataile Superpi mod ja lähetä maililla tulos... Jeps jeps. Nähtävästi juuri kukaan ei ainakaan komponenteista näitä kasaile. "Marketti" ja pakettikoneissahan noita tosin on jonkin verran nähty.
     
  2.  
  3. EeroKakko

    EeroKakko Active member

    Liittynyt:
    14.05.2008
    Viestejä:
    1,272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Multa löytyy Phenom 9850BE, HD4870 ja AMD:n 790X-piirisarja.
    Voitinko jotain? :)
     
  4. WezqApe

    WezqApe Regular member

    Liittynyt:
    20.03.2007
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hephep. Prossuna tosin Athlon, mutta vaihtuu, kun sopiva phenom tulee vastaan.
     
  5. EeroKakko

    EeroKakko Active member

    Liittynyt:
    14.05.2008
    Viestejä:
    1,272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mutta mutta... Eikös Spider-alustaan kuulu HD 38XX-sarjan näyttis? Eikä 48XX.
    Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen käsittänyt...
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2008
  6. Meizuman

    Meizuman Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2007
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Silloin kun AMD julkaisi virallisen Spiderin niin siinähän tosiaan oli 4 x 3800 sarjalaisia. Voin tosin kuvitella sitä lämmön määrää mitä tuollaisesta paketista lähtee. Itse tuskin koskaan laitan edes crossfirea.

    Eli virallisesti 3800 -sarjaa mutta esim tuossa alla olevassa linkissä on AMD:n kuva jossa puhutaan vain HD:stä. Että on se Spider paremmallakin näyttiksellä :D

    Tosin oliko tuolloin julkaisuhetkellä edes saatavilla 48xx -sarjaa?
    Silloin moitittiin noita prosessorien tehoja, ymmärtääkseni vain 9500 ja 9600 julkaistiin tuon yhteydessä.

    http://plaza.fi/muropaketti/amd-julkaisi-spider-alustan

    Tässä hiukan pitempi juttu Spiderista
    http://hothardware.com/Articles/AMD-Spider-Platform--Phenom-790FX-RV670/?page=1

    Tässä nyt koitan jotain juttua saada aikaiseksi kyseiseen kategoriaan kuuluvista koneista. Mielenkiintoista olisi verrata mm. hinta ja tehosuhdetta Intelin kamppeisiin.
     
  7. Meizuman

    Meizuman Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2007
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lueskelin tuossa vähän juttua noista muisteista ja niiden volteista. On kuulemma riski hajottaa prossun muistiohjain jos käyttää prossua normi volteilla ja muistia korkeilla. Tämä pisti sen takia silmään koska tänään nostin muistien jännitteet tuonne 2.2 voltin hujakoille, että sain ne toimimaan 1066MHz:llä. Piti rukata voltit tappiin emolta. Maksimi oli karvan yli 2.2 volttia. Ovatko yleensäkin kaikki 1600MHz muistit 2.2 voltin käyttöjännitteellä? Sitä myös ajattelin että kun valmistaja on speksannut emon 1066 yhteensopivaksi niin voiko edes olla riskiä hajottaa vehkeensä?
     
  8. wii4ever

    wii4ever Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2007
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on prossu, emolevy ja näyttis amd:tä.. :pP
     

Jaa tämä sivu