1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canon EOS 1000D vs. Canon EOS 450D

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Johannuus 30.07.2008.

  1. Johannuus

    Johannuus Member

    Liittynyt:
    30.07.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hankkimassa ensimmäistä digijärkkäriä ja olen nyt saanut rajattua vaihtoehdot kahteen kameraan eli Canonin EOS 1000D ja EOS 450D. Canonin sivuilla verratessani näitä kahta tuotetta keskenään, ne näyttävät melkein identtisiltä. Onko kellään tietoa, onko näissä muuta eroa kuin hinta, joka on 1000D:ssä n. 100 € halvempi?
     
  2.  
  3. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tässä suurimmat erot:

    Canon 450D:

    - 12.2 mpix
    - 9 pisteen tarkennus
    - 3" näyttö
    - mitat 129 x 98 x 62 mm
    - paino 524 g

    Canon 1000D:

    - 10.1 mpix
    - 7 pisteen tarkennus
    - 2,5" näyttö
    - mitat 126 x 98 x 62 mm
    - paino 502 g
     
  4. Johannuus

    Johannuus Member

    Liittynyt:
    30.07.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No joo, tuon tiedon kyllä näin itsekin tuoteselostuksista.
    Lähinnä ajattelin, että onko niissä jotain muuta teknistä eroa, mitä selostuksissa ei näe ja jos jollain kokemusta käytöstä. Tosin tuo tonninen ei ole tainnut olla vielä kauaa markkinoilla.
    Neiti ihminen kun ei noista kaikista hilavitkuttimista tajua. =(
     
  5. Parallel

    Parallel Member

    Liittynyt:
    09.03.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juurikin itse tutkiskelin noita eroja, kun sellainen osui varaston hyllyllä käsiin ja harkinnassa on ollut tuollainen elävällä etsinkuvalla oleva ensimmäinen digijärkkäri.

    Tämä 1000D:hän selvästikin on "vastaisku" Nikonin D40 -mallille (joka on kaikkialla loppu), eli Canonin edullisemman hintaluokan runko.

    Erot ovat marginaalisen pienet, itse en teknisistä eroista mitään muuta löytänyt, kuin että 1000D sarjakuvaus on 3 kuvaa/s ja 450D 3,5 kuvaa. 450:ssä on 9 pisteen automaattitarkennus, kun 1000:ssa 7 pisteen. Ja myös näytön koko tietenkin.

    Näillä spekseillä itse kyllä ehdottomasti harkitsen vakasti 1000D:n ostoa, kunhan vielä saisi pelkän rungon hommattua, että optiikan saisi ostettua erikseen.
     
  6. hentriz

    hentriz Guest

    Jep, Canonin halpamalli on. Mikäli nyt ei tarvitse sitä 9 pisteen tarkennusta, (7 on riittävä, mutta liikkuvissa kohteissa enemmän aina parempi :), niin 1000D on varmasti hyvä ostos. Myös vähempi pikselimäärn voisin kääntä 1000D:n eduksi, sillä esim 40D:ssäkin on "vain" 10 megapikseli, vaikka on parempi muuten.
    Se 10 megapikselikin kohisee vähemmän, ainakin Tietokone-lehden testissä.

    EOS450D on voittanut monia testejä (Tietokone, Mikrobitti), joten se ei ainakaan huono voi olla. EOS1000D on vain karsittu malli, eli ominaisuukissa on säästelty, eli se siis ei voisi olla kauhian huono... Ainakaan minun logikallani :)
     
  7. Johannuus

    Johannuus Member

    Liittynyt:
    30.07.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, tilaukseen meni 1000D. Toivottavasti on hyvä ja halpa =)))))
     
  8. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos Nikonin D40 on kaupasta loppu niin kyse tuskin on siitä, että ne menee niin nopsasti, vaan siitä että D60 on tullut kauppoihin. Eri juttu jos tarkoitit tuota D60:stä..
     
  9. harryy

    harryy Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2005
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Kyse on juurikiin siitä, että Nikonin D40 malli menee heti kun se tulee. Ja toinen ongelma on, että kaikki myyvät sitä hintaan 399, ja Nikon ei pysty vastaamaan kysyntään.
     
  10. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tuommoista edullista, mutta käyttökelpoista järjestelmää etsii, niin aika harva muistaa, että pentaxillakin on sellainen. K100D superia myydään kittilinssillä alle viidensadan ja ominaisuuksissa on esim. kuvanvakaaja rungossa, eli vanhemmatkin objektiivit toimii vakaajallisina. Lisäksi olympus E-420 on saman hintaluokan laite.
    (pointti; ei kaikilla tarvitse olla canonia tai nikonia)
     
  11. hentriz

    hentriz Guest

    Eikös toi E-420 saanut aika huonot arvosanat Tietkone-lehdeltä, tosin se ei ole kameralehti :) Ja taisi olla vähän liian kovassa seurassa, mm. EOS450D, Nikon D60 ja Pentax K200D.
     
  12. paspalo

    paspalo Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietokone-lehti ei tosiaan ole kameralehti, eikä kameralehtikään ole täynnä virheetöntä faktaa. Mielestäni kaikilla kameroilla on mahdollista päästä hyvin harrastuksen alkuun, eikä aina ole tarvetta sijoittaa koko suvun omaisuutta ammattilaistason laitteisiin. Täytyy muistaa, että kameran on vain kuvan tallennusväline. Objektiivi piirtää kuvan ja valokuvaaja päättää, miten kuva toteutetaan.
    Kameratesteihin on aina syytä suhtautua avoimin mielin, mutta oma harkinta säilyttäen. Testejä sävyttävät liian usein testaajien omat mieltymykset ja tottumukset, joskus paistaa läpi jopa selkeä testaajien vihamielisyys joihinkin kameramerkkeihin/malleihin.
    Itse olen ainakin tyytyväinen omaan pentaxiini, jonka hinta ei muuten ole kaupoissa juuri laskenut markkinoille tulon jälkeen. Ja olympuksen zuiko-optiikka on pääsääntöisesti ollut laadukasta, E-sarjan runkoja on vain moitittu isokätisille liian pieniksi.
    Suosittelenkin aina kaikille uutta kameraa etsiville; menkää hyvät ihmiset kamerakauppaan kokeilemaan, mille se kamera omaan käteen tuntuu.
     
  13. kili_7

    kili_7 Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse hommasin myös tuon 1000D Canonin ja ihan kelpo peli on :) Ottaa todella nopeasti kuvat ja kohinaakaan ei hirveästi ole...

    Tässä kävin stadissa napsasemassa muutamia kuvia (tosin suurinta osaa on photoshopattu, värejä korjattu ja kontrastia muutettu)ilman jalustaa: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2b7gz+vvili--helsnki-iltaisin.html Itseni mielestä ihan hyvää jälkeä teki ja kaikki meilkeinpä 1600 ISO arvolla...
     
  14. Mehta

    Mehta Member

    Liittynyt:
    16.10.2008
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse hommasin tuon EOS450D mallin, eikä ole ollut mitään valittamista. Laatu on hyvä, ilman suurempia kohinoita, Suuremmillakin ISO-herkkyyksillä saa hyviä kuvia. Ihan plussaa siinäkin on tuo elävä etsinkuva, joka helpottaa vaikeista paikoista kuvaamista. Oikein näpsäkkä peli ja tuo kitissä tuleva zoom-obi on ihan hyvä peruskuvaamiseen, vaikka polttoväli ei olekkaan niitä suurimpia.
     

Jaa tämä sivu