Tällästä prossu tuuletinta asentamassa Asuksen P5Q emoon ja yks näistä kiinnitys jutuista ei tunnu menevän kiinni. kolmenkin kiinni saaminen tuntu vaativan melko paljon voimaa. onko normaalia? Toimiiko hyvin jos on vaan kolmesta kulmasta kiinni?
kyllä se on ihan normaalia. Vaatii vain voimaa... anna mennä vaan meinasi itelläkin ahdistus iskeä, mutta poskitutinalla ja thumb forcella sain oman Xigmatekin kiinni P5Q Deluxe emoon... Vesiblokin kiinnitys omassa käytössä olevaan MSI P35 Neo2-FR emoon oli samanlaisen työn ja tuskan takana. Eniten pelotti ettei emolle kävis kuinkaan siinä vääntämisessä. sama homma taitaa olla kaikissa Intelin Socket 775 coolereissa push-pin kiinnityksellä. Kyllä se Xigmatek tietenkin jaksaa jäähdyttää myös kolmella kiinnityksellä, mutta paras olisi jos jaksaisit puskea sen viimeisenkin kiinni
Kyllä se pitäisi kaikista kulmista kiinni saada, toki pienellä voimankäytöllä. Ja jos on liikaa ongelmia noiden muovitappien kanssa, niin ainahan voit hankkia tuon kaveriksi Thermalright Bolt-Thru Kitin.
Katso että ne tapit ovat oikeassa asennossa ennenkuin painat niitä kiinni. Ja paina ristikkäisessä järjestyksessä (oikea yläkulma->vasen alakulma jne.). Tappien "urat" pitää osoittaa coolerin keskustaa kohden että ne menevät kunnolla läpi niistä rei'istä. Voimaa pitää jonnin verran käyttää. Jos tuntuu että tapit eivät mene millään vaikka painat täysillä niin ne ovat luultavasti väärässä asennossa, jolloin ne eivät napsahda reikiin kunnolla.
Urat on keskustaan päin ja ritikkäin oon painellu mutta ei uppoa, vaikka koko voima reservilläni olen koittanut painaa. Voisiko tässä olla ongelmana ettei prossu ole kunnolla kuopassaan? Vaikka se sinne mukavasti tipahti. Pikkasen joutu kyllä vääntämään sitä kampea, mutta se on normaalia?
Jeps. Kiitti avuista. Repäsin koko hoidon irti ja kiroilin ja söin maksalaatikkoa. Tämän jälkeen uusi yritys ja sinne muljahti ilman isompia vääntöjä! Asennus jatkukoon.
Hieno homma Jos vielä joskus tulee ongelmia sen kanssa niin yksi toinen mahdollisuus on se, että irrotat niistä muovitapeista erilleen valkoisen ja mustan osan, jonka jälkeen työnnät sen valkoisen osan ensin sinne socketin reikiin ja lopuksi lukitset sen työntämällä mustan työntö osan kiinni valkoiseen. Tuolla tavalla se saattaa onnistua ehkä helpommin ainakin se auttoi minua tämän oman vesiblokin kiinnityksen kanssa...