1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield TF600PVRc vs. Maximum C-8000 CX CI

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi jos 27.04.2008.

  1. jos

    jos Member

    Liittynyt:
    21.05.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen aikeissa päivittää vanhan boksin vähän paremaan. Listalla on nyt lähinnä kaksi merkkiä: yhtäältä Topparin TF600PVR ja toisaalta Maximumin 8000.

    Kovin suuria eroja noissa ei speksien mukaan näyttäisi olevan. Sen vuoksi kyselen tarkempia tietoja ko. laitteen omistavilta henkilöiltä:

    1) Jos sammuttaa laitteen kaukosäätimestä kun nauhoitus on menossa, jatkuuko nauhoitus vai katkeaako homma kesken?

    2) Pysyykö ajastettujen nauhoitusten lista tallessa? Siis tyyliin nauhoita joka viikko samaan aikaan...

    3) Toimiiko verkkoliittymä oikein? Eli laitteeseen saa yhteyttä myös ulkoa? Onko boksissa sen vuoksi oltava jatkuvasti virta päällä? Oliko niin, että Topparissa on Wlan ja Maxissa 10/100?

    4) Softapäivitykset? Tarve ja saatavuus?

    Kiitokset jo etukäteeen hyvistä mielipiteistä!

    Ja tähän vielä linkkejä aihetta sivuaviin keskusteluihin:
    Maximum 8000
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2008
  2.  
  3. jelk

    jelk Member

    Liittynyt:
    11.08.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla sama ongelma, vanha TF5100 kilahti, ja nyt boksi kauppaan käy tie.
    Kumpaa suosittelette.?
     
  4. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitetaas Maximumin puolesta kommenttia..

    1. Ainakin ajastettu nauhoitus jatkuu, kun kapulasta laitteen sammuttaa.

    2. Ei kokemusta. Uskoisin että pysyy tallessa.

    3. Maxissa on juurikin tuo 10/100. Laitteeseen saa yhteyden mistäpäin maailmaa tahansa. Laitteen ei tarvitse olla päällä, kun ottaa siihen verkon ylitse yhteyttä, vaan se itse laitetaan päälle kun siihen yhteys otetaan. Boxin hallinta verkonylitse tapahtuu nettiselaimella jossa on "virtuaalinen" kaukosäädin ja teevee-ruutu. Eli aivankuin istuisit boxin ääressä oikea kapula kädessä.

    4. Ainakin VLP:n kaapelista softa latautui automaattisesti boxiin. En sanoisi, että tarvetta oli uuteen softapävitykseen mutta toi se mukanaan uusia mukavia ominaisuuksia.


    Suosittelen kyllä Maximumia. Itsellä ei ole ollut minkään laisia ongelmia. Boxi ollut käytössä tämän vuoden alusta.
     
  5. merihei

    merihei Member

    Liittynyt:
    16.05.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä testattiin Maximumista kaapeliversiota.
    Ensimmäinen boxi jumitti kaiken toimintansa useamman kerran, ei totellut kaukosäätöä eikä laitteen nappuloita. Virrat pois elvytti laitteen. Aloitettu nauhoitus jatkui jumiutumisesta huolimatta, mutta tietenkin loppui virtakatkosta. No - laite vaidettiin mukisematta Gigantissa. Seuraavassa (samanlainen) boxissa kovalevy piti niin kovaa "jurinaa", että se oli todella häiritsevää. Ei kun taas Giganttiin. Vahingosta viisastuneena; Kolmatta laitetta testattiin jo Gigantissa. Siinäkin kovalevy piti matalaa ja jatkuvaa kovaa ääntä. Koska myymälässä ei ollut useampaa laitetta testattavaksi, koko masiina jäi ostamatta. Harmittaa, koska boxia tuli kokeiltua jo sen verran että havaitsimme sen ominaisuudet hyviksi ja meille sopiviksi ja riittäviksi. Hienoa, että Lihi on saanut toimivan boxin.
     
  6. ninixq

    ninixq Member

    Liittynyt:
    26.05.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on nyt ollut Maximum C-8000 CX-CI käytössä 8.5.2008 alkaen, ja olen erittäin tyytyväinen, kertakaikkisen loistava laite!
    Olen myös lukenut tämänkin forumin laitearvosteluja, ja en voi kuin ihmetellä, miksi ei viitsitä opetella laitteen käyttöä, ja lukea ohjekirjaa ajatuksella, ja jos sieltä ei löydy apua, niin laitteen nimellä googlettamalla löytyy internetistä tietoa suomen kielellä ihan riittävästi esim. täältä:
    http://www.5wwwww5.com/maximum/
    Itse sain loputkin ominaisuudet toimimaan ym. palstan ohjeiden avulla. Eniten päänvaivaa aiheutti kaukosäätimen toiminta PC:llä, mutta nyt toimii.
    Verkkoyhteydet, kotiverkko, eli lähiverkko, sain toimimaan kertaheitolla käyttöohjetta seuraten.
    Mitä taasen kaatuiluun, ja jumiutumiseen tulee, niin olen huomannut, että jos toimintoja, kanavia ym. vaihtaa tiuhaan tahtiin, niin todennäköisesti jumiutuu, ja kaatuu, johon yleensä auttaa virran katkaisu laitteesta, ja muutaman hetken odottelu ennen uudelleen kytkemistä.
    Tunnettu asiahan on, että vaikka näiden laitteiden ajatellaan olevan salaman nopeita, niin ne kuitenkin vaativat sen oman aikansa suoriutuakseen annetusta tehtävästä. Siis hiukan malttia, niin homma, ja laite toimii.
    Mitä taasen bugisuuteen tulee, niin onkohan täydellistä laitetta vielä keksittykään?
    Sen sijaan kokemusta salattujen kanavien toistosta minulla ei ole, koska en ole hankkinut niiden katselumahdollisuutta ainakaan vielä itselleni. Muuten laitteeni on kyllä Welhon kaapeliverkossa kiinni.
    Tiedostojen siirron nopeudesta sanon vain sen, että minulla n. 4 gigan tiedosto siirtyy Maximumista
    pc:lle n. 30 minuutissa, joka mielestäni vastaa ihan normaalia siirtonopeutta verkossa, ja mihin PC koneeni, modeemin,ja verkkokortin ominaisuudet riittävät.
    PC. n alustana on Win XP SP3, ja hyvin tulevat toimeen keskenään.
    Myöskin olen sammuttanut laitteen tarvittaessa, eikä siitä ole seurannut minkäänlaisia ongelmia uudelleen käynistettäessä.
    Loistava laite!
     
  7. markony

    markony Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
     
  8. markony

    markony Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26



    Mulla sekoilee ohjelma opas, jossain se menee ihan niin kuin kuuluukin mutta joissakin se voi olla 1 tunnin jäljessä tai edessä mistä se johtuu?

    Kysymys liittyen kohtaan 3.
    Kyllä kotona pääsee boxilla ip:llä ilman porttia mutta sitten kun yrittää mennä nettin kautta selaimella / filezillalla niin se ei pääse. Filezilla voi päästä jos on portti oikein, minulla on palvelimessa 3000 ja koetin sitä mutta se ei ainakaan toimi, nettiyhteys on dna, mikä neuvoksi??

    T: Marko
     
  9. ari30

    ari30 Member

    Liittynyt:
    16.10.2002
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    entäs Maximum C-800 pvr onkos tietoa minkalainen on
     

Jaa tämä sivu