1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canon IXUS 970IS , 860IS vai 950IS

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi sikuriina 06.04.2008.

  1. sikuriina

    sikuriina Member

    Liittynyt:
    06.04.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluaisin mielipiteitä: Kaveri on parhaillaan Hong Kongissa reissussa ja tuo kameran mut nyt pitäs valita kolmen Canonin IXUS version väliltä. Hintaerot on olemattomat joten tekniikka ja käyttö ratkaisee. Olen ihan tavallinen "perhekuvaaja" joten en ole kovin hyvin perillä hienouksista tekniikan suhteen. Kameroissa ärsyttää eniten huono tarkkuus: liikkuvat kohteet (kuten lapset) ja talvella sisällä kuvaaminen hankalaa. Näitä vastaan siis kameran pitäisi pistää hanttiin. Otsikossa mainituille kameroille hinnat Hong Kongissa: 860IS noin 230£, 950IS noin 240€ ja 970IS noin 260€. kaikissa peruspakkauksen lisäksi vara-akku (ei original Canon), mini kolmijalka, 2G muistikortti, pussukka, muistikortinlukija. MIkä olis järkevin valinta...
     
  2.  
  3. fandokan

    fandokan Member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Periaatteessa aika vähän eroja, toki jotain pientä löytyy. Itse valitsisin tuon 860IS:n muutamasta syystä: laajempi laajakulma pää (28mm), vähemmän pikseleitä 8mpx (970IS = 10mpx), suurempi näyttö, sekä halvempi hinta (vai onko tuo hinta oikeasti punnissa?). Soveltuvuudesta käyttötarkoituksiisi en ota kantaa.

     
  4. jva

    jva Regular member

    Liittynyt:
    23.01.2004
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse testailin 860IS kameraa ja siinä ärsytti kuvissa näkyvä tynnyri väristymä laajakuvansa ansiosta. muuten ihan hieno vehje.
    Panasonic Lumix DMC-TZ3(4/5) kamerasa 10x zoom ja 28-280mm laajakuva eikä juuri nimeksikään tynnyri vääristymää. Manuaali säätöjä ei myöskään ole. Näppäily kameraksi saanu kehuja.

    Tuolla sivustolla vertailuja ja muuta...
    http://www.dpreview.com/
     
  5. turo9

    turo9 Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olisin hankkimassa ixus 860is:ää, mutta haluaisin tietää sitä käyttäneeltä että toimiiko iso näyttö etsiminenä kirkkaalla auringonpaisteella ja viekö se kuinka paljon akkuvirtaa, sillä kyseisessä mallissa ei taida olla optista etsintä.
     
  6. hentriz

    hentriz Guest

    Itse Ixus 860is:stä en tiedä, mutta tuosta vanhemmasta mallista (Ixus 800 IS) on kokemusta. Näyttö on erittäin selkeä, kirkas ja kaikenlisäksi TARKKA! Ei ainakaan minulla ongelmia auringonpaisteessa. Mikäli tulee jotain ongelmia, ainakin Ixus 800 IS:ssä on myös luupin, meneee tosin vähän objektiivin ohi.
    Akku kyseissä mallissa on hyvä. Akku kestää pitkään, todella pitkään, mutta ilmoittaa juuri ennen akun loppua akun lopusta. Eli kannattaa aina pitää vara-akkua mukana -> Vara-akku lähes pakollinen ostos.
    Mutta kokonaisuudessaan nuo Canonin Ixus 800- ja 900-sarjalaiset ovat hyviä tuotteita, suosittelen :)
     
  7. anzzi1

    anzzi1 Member

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    IXUS 950 IS on siitä hyvä, että siinä on mahdollisuus kuvasuhteelle 2:1 eli normaali kymppikuva on helppo tulostaa. Ainakaan tuossa 860IS:ssä se ei ole mahdollista.

    Tässä 950IS:tä detskuja: http://www.dpreview.com/reviews/canonsd850is/

    Etsin 2:1 kuvasuhteelle juuri itsekin kompaktia kameraa.
     
  8. sikuriina

    sikuriina Member

    Liittynyt:
    06.04.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    860IS tuli hankittua ja olen ollut tyytyväinen. JOku epäili etsimen puutteen haittaavan mutta ei ainakaan vielä ole sitä kaivattu. Hauskoja väriefektejäkin on kokeiltu. Ensin tuntu vähän mutkikkaalta Panasonicin jälkeen mutta kyllä sen käyttämällä oppii.
     

Jaa tämä sivu