1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sennheiser PX100 vai Koss Porta Pro?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi puuppo 25.03.2008.

  1. puuppo

    puuppo Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ostamassa uusia kuulokkeita Ipodia varten ja päädyin näihin kahteen vaihtoehtoon, Sennheiser PX100 ja Koss Porta Pro. Olen kuullut että nuo Kossit ovat hyvät, Sennheisereistä en ole kuullut toisten mielipiteitä. Eli nyt haluaisin kuulla käyttäjien mielipiteitä yllämainituista kuulokkeista, tietysti myös muita vaihtoehtoja saa ehdotella vapaasti.

    Sennheiser PX100

    Koss Porta Pro

    Kiitos jo etukäteen vastauksista!
     
  2.  
  3. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olin vuosi aikaa samassa tilanteessa samojen vaihtoehtojen kanssa. Päädytin Porta Pro:hon enkä ole todellakaan katunut.
     
  4. puuppo

    puuppo Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo noista PortaProista on kyllä netissäkin paljon juttua ja ihmetellään sitä että miten ne ovat säilyneet niin korkeatasoisina vaikka niiden tuotantohan alkoi jo kauan sitten, aionoastaan Sennheiserit on pystynyt tuossa hintaluokassa Kosseille vastaamaan. Mietityttää se että pysyvätkö Kossit tai Sennheiserit hyvin päässä vaikka vähän kovemmassakin menossa.
    Itellä on kokemusta noista sangallisista kuulokkeista todella vähän, mut joskus on tullu kokeiltua jotain todella halpis-Sonyja ja ne eivät pysyneet päässä ollenkaan...vähän kun kallisti päätä eteenpäin ni heti tippu :(. Tietysti Kossit ja senkut ovat ihan eri maailmasta kuin Sonyt. Pitäis vaan päästä johonkin kokeilemaa esim.PortaProita.
    Löysin netistä muuten noi Sonyt mitkä mainitsin ja täs ois kuva:
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2008
  5. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Kummatkin mainitsemasi kuulokkeet ovat koko- ja hintaluokassaan hyviä. Paremmuus riippuu niin paljon kuuntelijan omasta mausta ja kuunnellusta musiikista, ettei yksiselitteistä voittajaa voi oikein julistaa.
    Kossin kohdalla voi huomioida ns. elinikäisen takuun, josta ainakin joillakin on hyviä kokemuksia.

    Kossilla on olemassa myös niskapannallinen Sporta Pro -malli, mitä voi halutessaan kokeilla kovempaan käyttöön.
    [​IMG]

    Kokeilu onnistunee jossain kunnollisessa palvelevassa liikkeessä - itse olen täällä Tampereella päässyt testailemaan kuulokkeita ainakin Hifihuoneella, Teknisillä, Kodin Anttilassa ja Gigantissa - eli tuntuu onnistuvan sekä asiaan erikoistuneessa pikkuliikkeissä että monissa isoissa marketeissa, joissa tunnutaan haluavan palvella asiakasta (sattumaako, että samoissa liikkeissä on myös tuotteen palautusmahdollisuus, jos se ei kotona miellytäkään?).
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2008
  6. puuppo

    puuppo Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos selkeästä vastauksesta! Kyllä taidan noiden PortaProiden puolelle kallistua. Tuntuu että löytyy paikallisista elektroniikkaliikkeistä löytyvän paljon paremmin kuin senkut ja hintakin on kohdillaan (n.33€).
    Ilmottelen fiilikset kun oon saanu kaupat tehtyä ja testattua "luurit"
     
  7. puuppo

    puuppo Member

    Liittynyt:
    11.06.2007
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, nyt on kuulokkeet ostettu ja testattu. Sanoin edellisessä viestissä että ostan Kossit mutta tuli viimehetken muutos suunnitelmiin kun kokeilin Gigantissa molempia, Senkkuja Ja Kosseja. Kossit ei vaan sopinut päähän niin hyvin kuin PX 100:set, joten ostin Senkut. No, nyt oon pitäny kysesiä kuulokkeita päässä melkein tunnin ja hyvin kuuluu, ei voi muuta sanoa. Bassot kuuluu juuri niinkuin niiden pitääkin, ei liikaa eikä liian vähän ja ääni on todella luonnollisen kuuloinen, kuten pakkauksessa mainittiinkin. Eli kiitos teille vastanneille, eiköhän näillä mennä ainakin muutama vuosi!
     

Jaa tämä sivu