1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Panasonic TZ3 vs. FX33

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi eltsi__ 27.02.2008.

  1. eltsi__

    eltsi__ Member

    Liittynyt:
    27.02.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kumpi on parempi: TZ3 vaiko FX33? Eniten mietityttää TZ3:n optinen zoom. Se on monta kertaa parempi kuin FX33:n zoom, mutta.. Onko siitä todellista hyötyä peruskuvaajalle? Mitä muuta "parempaa" TZ3:ssa on?

    Olen melko aloittelija, ja edellinen kamerani oli Konica Minolta Dimage X20, ja se oli mielestäni toodella huono vaihtoehto. Mutta halvalla kun sain monta vuotta sitten, niin.. Zoomi oli tässä 4xoptinen, ja kuvista tuli järjestäen sumeita ja heikkolaatuisia ellen nojannut kameraa johonkin ensin zoomatessa.

    Olen hankkimassa jompaakumpaa kameraa viikonloppuna. Olen lukenut aika monet testit kummastakin laitteesta, ja jokaisen testin myötä päätös on vaikeampi ja vaikeampi.. Mitäs peruskäyttäjät olette näistä kahdesta laitteesta?
     
  2.  
  3. hentriz

    hentriz Guest

    Itse osaessani Olympuksen SP-550 harkitsin tuota TZ3:sta, mutta lopulta päädyin siihen tulokseen, ettei sillä ole väliä, meneekö se taskuun vai ei. Tuo TZ3 on kalliimpi, kuin SP-550 ja eipä tuo TZ3 pienimmistä päistä ole.

    Omassa kamerassani on 18x zoomi ja siitä on todellakin tositilanteisa joskus kaivatuksi... Joten ehkä ottaisin tuon TZ3.
     
  4. eltsi__

    eltsi__ Member

    Liittynyt:
    27.02.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päädyin sitten TZ3:een, ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen laitteeseen. :) Varsinkin kuvanvakain ja 10x optinen zoom ovat olleet positiivinen yllätys. Laitteessa on vain niin monta toimintoa ja säätömahdollisuutta, että menee tovi ennen kun opin käyttämään kaikkia..
     

Jaa tämä sivu