1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Buffalo Drivestation 500gb ulkoisen kovalevyn omistajat huomio!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pikkupete 30.01.2008.

  1. Pikkupete

    Pikkupete Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nyt viikon ollu käytössä tää kyseinen kovalevy, ja tiedostoa siirrettäessä / selaillessa, niin toi pitää sellasta ihmeellistä pientä rätinää. Mulla on toi ihan normaalisti pystyssä miten kuvissakin on että ei oo ollu sivuittain pöydällä.

    Pitääkö muilla tollasta ääntä, kun takuutakin nyt sitten on ni voi käydä vaihtamassa mutta tartteeko huolestua?

    Normaalit kovalevyt ei tollasta pientä ns. rätinää pidä koneen sisäl.
     
  2.  
  3. BluRayMan

    BluRayMan Member

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on itselläni 250gt malli kyseisestä ulkoisesta kovosta ja välillä kun tuossa joutavana seisoo niin pitää välillä sellaista pientä rätinä ääntä kun tuossa vieressä se on ja mitä tulee tuohon tiedonsiirrossa esiintyvään ääneen niin luulen että se kuluu asiaan koska omani pitää vastaavaa ääntä esim. kun rippaan levyjä sinne tai siirtelen jotain suurempia video tiedostoja. En ainakaan ite ole huolissani kyseisestä äänestä kun hyvin on muuten kovo pelittäny.....mutta jos jotkut itseäni viisaammat osaa kertoa enemmän =)
     
  4. T/D/F

    T/D/F Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Noh, satavarmasti kiintolevyt rätisevät myös koneen sisällä. Normaaleita lukemisesta ja kotelon resonoinnista johtuvia ääniä. :)

    Mutta ennen kuin viet levyä huoltoon, kokeile sijoittaa se johonkin muualle kuin suoraan pöydälle. Pistä vaikka joku pehmeä kirja, lehti tai vaikka tyyny sen alle. Itselläni on LaCien 250 gt kiintolevy, jonka kotelo tärisee jonkin verran, kun levyä kunnolla käyttää. Tärinät kantautuivat melkoisen tehokkaasti suoraan pöytälevyyn, kun levy oli pöydällä. Ratkaisin ongelman sijoittamalla levyn ylimääräisen hiirimaton päälle.
     

Jaa tämä sivu