1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Digiality T-2000 FTA Ongelma jälleen

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Noted 29.01.2008.

  1. Noted

    Noted Member

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Heipä hei.

    Joskus muutamia kuukausia takaperin kirjoittelin ongelmastani joka minulla oli tämän Digiality T-2000 FTA boksin kanssa.

    Eli ongelma oli sellainen, että jotkut kanavat menivät vähitellen katselukelvottomaksi. Niihin kanavoihin kuului mm. MTV3, SubTV, Nelonen yms. Ja ainoastaan noihin ihanan masentaviin YLEn 1 ja 2, Teema, FST kanavat jne. Ei tällä ongelmalla ollut mitään vaikutusta.

    Tarkemmin selitettynä jokin päivä kanavat vaan alkoivat oireilemaan töksähdellen ja rätisten, ja kyseinen paske muuttui viikko viikolta pahemmaksi, kunnes suurin osa edellämainituista kanavoista ei näyttänyt muuta, kuin ilmoituksen "Kanavaa ei voida purkaa.".

    Ongelma kuitenkin katosi täysin, kun vaihdoin vanhan antenninjohtoni uuteen (kiitos ongelmanratkaisusta kuuluu tälle palstalle), ja boksi onkin toiminut täydellisesti aina tähän päivään saakka, ei rätinöitä tai pätkimisiä milloinkaan. Tänään se asia kuitenkin muuttui.

    Aiemmin päivällä boksi toimi edelleen normaalisti, mutta illemmalla kun olin istunut tovin koneella, ja päätin mennä katselemaan TV:tä, niin huomasin että päälle jättämäni kanava oli jumittunut täysin. Tein sitten kaikki perushommat eli käynnistelin kaikki uudelleen, rassailin johtojakin useampaan kertaan ja päivitin kanavat.

    Mutta kuinka ollakkaan, kanavoiden päivityksen jälkeen ei kanavalistaan ilmaantunutkaan mitään muita kun juuri nuo iki-ihanat ylen roskakanavat. Sitten irroittelin vielä johdot joka reiästä ja pistin takaisin uudestaan, jolloin hävinneet kanavat tulivat takaisin, TOSIN, helvetin rätisevinä ja pätkivinä, aivan katselukelvottomina siis.

    Eli ratkaisun ongelmaan tavallaan jo tiedänkin koska se auttoi viimeksikin, eli uusi antenninjohto. Mutta mielessä vaan herää tällainen pieni "mitä ihmettä?" -kysymys. Siis onko näillä antennipiuhoilla jokin Viimeinen käyttö- tai Parasta ennen -päivä, josta minun pitäisi olla tietoinen? Koska noihin johtoihin en koske juuri ollenkaan, joten en siten niitä ainakaan voi hajoittaa.

    Eli mikä ihme näille johdoille oikein tulee, mikä ne oikein "rikkoo"? Pitääkö minun vaan kerralla ostaa muutama johto varalle vai suosiolla vaihtaa tuota boksia vai mitä tässä pitäisi tehdä? Todella outo ongelma minun mielestäni ainakin.

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
     
  2.  
  3. pyhsa

    pyhsa Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luulenpa että viritin sanoo kohta moro.
    Koeta maadottaa ant-in liittimen runko itse laitteeseen ja yritä uudelleen. Ettei olisi vaan kylmiä juotoksia ilmassa. (Siis runko, ei ydintä.
     
  4. Tonta

    Tonta Member

    Liittynyt:
    04.08.2005
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla teki ihan samaa mutta kanavat jotka hävisivät olivat YLE:n. Lopulta resetoin koko paskan mutta ei vieläkään tulosta. Kuupan jo melkein haljetessa otin töpselin pois seinästä aika hyväksi aikaa ja yllättäen romu toimi jälleen loistavasti ja on toiminut siitä asti ongelmitta. Oli ainoastaan ensinmäinen ja viimeinen ongelma. Toiminut taas moitteetta n.5kk tuosta. Eli boksi mietti tekosiaan n.viikon jonka jälkeen on palvellut normaalisti. Mutta aivan samaa katoamista tapahtui omallani mutta kyseessä olivat Yle:n kanavat...
     

Jaa tämä sivu