1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatterilaitos Sony KDL-40D3000:n ympärille?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi syndrooma 20.01.2008.

  1. syndrooma

    syndrooma Member

    Liittynyt:
    20.01.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvää päivää, arvon asiantuntijat. Kokematon kotiteatterin kasaaja kääntyy teidän puoleenne tiedustellen hyviä vinkkejä kotiteatteripaketin kokoamiseen.

    Eli. Minulla on Sonyn tv mallia KDL-40D3000 ja sen ympärille täytyisi saada hyvä äänentoisto. Koira onnistui tuhoamaan vanhan kotiteatterisysteemin (n. 4-5 vuotta sitten ostettu Samsung-paketti) dvd-soittimen sekä yhden kaiuttimista, joten korjaamisen sijaan ajattelin investoida uuteen kokonaisuuteen. Osaltaan senkin vuoksi, että haluaisin samaan konkurssiin sisällyttää kovalevyllisen tallennuslaitteen hankinnan, joka on muutenkin ollut jonkin aikaa ostoslistalla.

    Ensimmäinen kysymys kuuluukin, että kun televisiossa on valmiina digiviritin, niin kannattaako ostaa tallentava dvd-soitin (kovalevyllinen) ja siihen kaiutinpaketti ympärille, vai erikseen normi-dvd-soitin, kaiuttimet ja sen lisäksi tallentava digiboksi? Itse ajattelin, että kätevämpää olisi ostaa tallentava dvd-soitin, kun dvd-soitin on muutenkin pakko hankkia, mutta onko siinä jotain haittapuolia, joita täytyy ottaa huomioon? Digiviritin kun siis tosiaan löytyy jo tv:stä itsestään.

    Toisekseen täytyisi siis saada hinta-laatusuhteeltaan hyvä kaiutinsetti dvd-laitteen ympärille. Onko fiksuinta ostaa Sonyn setti, kun tv on Bravia-mallistoa? Kaikkein mieluiten haluaisin langattomat takakaiuttimet, mutta en ole ollenkaan varma, kuinka hyvin ne toimivat käytännössä... Lisäksi haluaisin mieluiten satelliittikaiuttimet, en lattiaversoita.

    Budjettia en ole ihan tarkkaan lyönyt lukkoon, jos jonnekin 500-700 euroon päätyisin, niin olisin tyytyväinen, mutta en ole varma riittääkö se, etenkin kun pitäisi tosiaan saada tallennuslaite mahtumaan samaan ostokseen.

    Löytyykö hyviä vinkkejä ja neuvoja kokemattomalle? Kaikki neuvot otetaan kiittäen ja kumartaen vastaan. :)
     
  2.  
  3. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni samanmoinen tilanne. Olen miettinut jo melko pitkään sopivaa pakettia ja olen päätynyt Sony DAV-DZ830 laitteeseen.

    Laitteessa on langattomat takakaiuttimet jne.

    http://www.sony.fi/view/ShowProduct...e=Main&category=HCS+Surround+Kit+&+DVD+Player

    Hintaa vehkeelle kertyy 5-600€. Tuttavalta löytyy vastaava vanhempi malli ja voin todeta että langattomat kajarit toimivat loistavasti. Olin yllättynyt myös äänenlaadusta, kun muistetaan että kyseessä on valmispaketti.
     
  4. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos asut antennitaloudessa niin nykyään on laitteita joissa on kovalevy digiviritn ja tallentava dvd-asema. Laittaisin sellaisen ja kaveriksi erillissetin jossa vahvistin ja sopivasti kajareita. Ei ne erillissetit niin mahdottoman hankalia ja hintaisia ole. (Itse kasasin all-sony setin reilulla satasella käytettynä, siisti ja hyvä-ääninen setti ilman hellasäröä;) Mutta kyllä nuo valmissetitkin antaa ääntä ulos jos ei ole niin väliä sillä käytettävyydellä ja liitännöillä.
     

Jaa tämä sivu