1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Reboot And Select Proper Boot Device

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Rhoads 18.01.2008.

  1. Rhoads

    Rhoads Guest

    Nyt on uusi kone hankittu ja koottu. Enää on vain yksi ongelma: Käynnistäessä konetta ilmestyy teksti : Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device.

    Biossista olen laittanut 1st boot device dvd ja loput disabled. Vaikka laitan cd:n sisään, tulee sama teksti. Dvd laite toimii ja alkaa pyörittämään levyä, mutta mitään ei tapahdu. Mikä vikana ja mitä pitäisi tehdä?
     
  2.  
  3. samonoi

    samonoi Member

    Liittynyt:
    27.12.2003
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    paa second boot deviceksi se kovo missä windowssi sijaitsee ni eiköhän se siitä.
     
  4. Rhoads

    Rhoads Guest

    Windows ei sijaitse nyt missään muualla kuin sillä cd:llä.
     
  5. mtfu

    mtfu Member

    Liittynyt:
    04.09.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saanko jaatkaa tähän ketjuun?

    Itselleni lykkäsi tuon saman tekstin sen jälkeen, kun olin unohtanut USB-muistin koneeseen ja käynnistin sen. En tiedä vaikuttaako se, mutta tuon jälkeen se tapahtui.

    BIOSsista olen yrittänyt tehdä jotain säätöä käynnistysjärjestyksen kanssa, mutta ei auta. Samoin yrittänyt valita sen boot devicen siitä popupin kautta. Ei auta. En tiedä, missä XP:n levy on, koska kone ei ole minun.

    Oman koneen pystyn käynnistämään, vaikka mitä olis USB.een liitettynä, joten se ei kuitenkaan taida olla ongelma?

    Jotain vinkkiä tarvitsisin suht kiireellisesti.
     
  6. Kakikello

    Kakikello Active member

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    Onko DVD IDE-piuhassa ja onko siinä mahdollisesti joku kovo kiinni, jos on niin laita toinen masteriksi ja toinen slaveksi sitten kokeile josko toimisi.
     
  7. peeaa2

    peeaa2 Regular member

    Liittynyt:
    09.04.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tai kokeile ottaa dvd-asemat kovot ynnämuut pois ja kokeele sitten käynnistää.
     
  8. Rhoads

    Rhoads Guest

    Homma on nyt hoidossa. Levy jolta yritin windowsia asentaa ei ollut buuttaava :D
     
  9. Lordjupu

    Lordjupu Guest

    Heh, sama homma. "Nyt on uusi kone hankittu ja koottu. Enää on vain yksi ongelma: Käynnistäessä konetta ilmestyy teksti : Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device. "

    Biosiin asti pääsee, ja sieltä on vaihdeltu kaikki mahdolliset säädöt boottijärjestyksestä. IDE kovo ja IDE dvd-asema on. Aina sama teksti.

    Missä voisi olla ongelma?

    kokoonpano on:
    MSI P35 neo-fi
    Q6600
    win xp pro (kovolla valmiina..)
    120gt seagate
    polttava dvd/cd-asema
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.05.2008

Jaa tämä sivu