1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus P5KC käynnisys ongelma/kovalevyn tunnistus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ekinen 05.12.2007.

  1. ekinen

    ekinen Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin vähän aikaa sitten uuden emolevyn niin sen jälkeen en ole meinannut aina välillä päästä windowsiin.
    Windowsi on uudelleen asennettu ja bios päivitetty uusimpaan.
    Siinä kohtaa kun biossin pitäisi tunnistaa DVD asema, kovalevyt yms.. niin tulee tämmöinen teksti

    Reboot and select proper boot device or incert boot media in selected boot device and press key_

    Masterina mulla on nyt DVD asema ja kovalevy slave.
    Biossissa oon kokeillu eri boottaus järjestystä ja vaihtanu kovalevyn ja DVD aseman paikkoja ja eri ide johtoja, mutta silti tulee sama errori joka käynnistyksen yhteydessä.

    Auttakaas joku mikä asetus mulla on väärin biossissa. :/
     
  2.  
  3. mikzzu

    mikzzu Member

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Korjatkoon joku jos aivan hakoteillä olen, mutta käsittääkseni kovalevy jossa käyttöjärjestelmä on asennettuna pitäisi olla master. Myöskin mielestäni on ihan ok vaikka sinulla olisi yksi kovalevy ja yksi dvd-asema samanaikaisesti masterina, näin ainakin itselläni on.
     
  4. ekinen

    ekinen Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tässä Emolevyssä on vain yksi paikka ide johdolle ja se ei riittäisi tai joutuisi olemaan solmussa jos pitäisi masterina kovalevyä ja slavena dvd asemaa.
    EDIT: niin ja oon kokeillut masterina kovalevyä, mutta sama ongelma
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2007
  5. morotzky

    morotzky Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2006
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Boottijärjestys on väärä biossissa. Laita ensimmäiseksi kovalevy. Tuo ilmiö tulee, jos asemassa on jokin muu kuin buuttaava cd/dvd eli laite etsii epätoivoisesti dvd-asemasta käyttistä...

    SATA -levy on harkinnanarvoinen juttu. Nykyemot ei IDE-levyistä enää oikein tykkää.
     
  6. ekinen

    ekinen Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niinkuin aikasemmin sanoin. Olen kokeillut eri boottaus järjestyksiä..
    Vika taitaa olla tosiaan siinä että PATA osat ei kerkeä boottiin mukaan.
     

Jaa tämä sivu