1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ubuntu 7.10 ja White Screen of Death

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi joshi 11.11.2007.

1. joshi

joshi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nnniin, mulla on nyt tässä tasan sama ongelma kuten monella muullakin 7.10:aan päivittäneellä: kun Ubuntuun kirjautuu sisään, näyttö menee valkeaksi eikä se siitä miksikään muutu. Olen googlettanu siis ongelmaa jo pitkän tovin ja löytäny paljon viestiketjuja joissa monilla muillakin ilmenee samankaltainen ongelma, ja ongelma on ilmeisesti yhteydessä etenkin Nvidian näyttiksiin ja Compiz-lisukkeeseen. En kuitenkaan ole vielä löytänyt toimivaa ratkaisua.

Joten tiedustelen et onko joku sattumoisin kokenut saman ongelman ja/tai löytänyt siihen toimivan ratkaisun? Olen kokeillut asentaa näyttiksen ajurin uudestaan mut ongelma ei sillä ainaskaan kadonnut.

Kone on siis Acer Aspire 9301 läppäri ja näyttiksenä Nvidia GF6100 GO.

2.  
  3. SlaMina

SlaMina Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytät ilmeisesti gnomea? Itellä oli KDE:n kanssa semmosia ongelmia että jos laitto berylin käynnistymään automaattisesti KDE:n kanssa nii tuli tommonen samanlainen valkonen ruutu, tosin tuokin on nyt korjattu compiz fusioniin.

4. lettas

lettas Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Buuttaa korjaus-konsoliin (grubissa toinen rivi ylhäältä) ja syötä seuraava komento:
    Koodi:
    sudo nano /etc/X11/xorg.conf
    Vaihda rivi kohdassa Section "Device"

Driver "nvidia"

...muotoon
    Driver "nv"

Tai senkin epäonnistuessa muotoon

Driver "vesa"

Nyt buutin pitäisi sentään onnistua loppuun saakka.

Jaa tämä sivu