1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

canon powershot g7, nikon coolpix P5100 vai P5000?

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Dumle91 22.09.2007.

  1. Dumle91

    Dumle91 Member

    Liittynyt:
    20.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs mitä hyvää/huonoa kyseisissä kameroissa? En osaa valita minkä ostaisin:)
    Tietääkö kukaan mistä löytäisin kyseisillä kameroilla otettuja kuvia? Olis kiva nähä millaisia kuvia kameroilla saa ennen kuin menee ostamaan.
     
  2.  
  3. nikonisti

    nikonisti Member

    Liittynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi

    Itse kuvaan järkkärillä (Nikon) ja kesällä hankin itselle pokkarin taskuun. Tuolloin päädyin Canon G7:aan (koska kaikki sanoi, että se on paras pokkari), joka onkin minusta varsin hyvä kamera.

    Nyt olen sitten olen katsonut noita Nikon:in vastaavia hieman tarkemmin ja lukenut eri foorumeita. Ei noihin suoranaista eroa saa kuvan laadussa. Canon ehkä piirtää hieman paremmin ja on nopeampi käytössä. Nikon toistaa värit hienosti, varsinkin ihon sävyt.

    Minusta ei mene vikaan, valitsit sitten noista Canon:in tai Nikon:n. Itse päätyisin ehkä tänään Nikon:iin (P5100) Canon:n sijasta.

    Hyviä linkkejä, josta voit katsella testejä.

    http://www.steves-digicams.com/
    http://www.dpreview.com/
     
  4. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    G7:sta on tullut uusi versio, G9. ei se mitään ihmeellistä super uutuutta tuo mutta lisää pikseleitä ja muuta sälää ja parannusta edelliseen. G9 maksaa verkkokauppa.comissa 498?.
     
  5. Jontter

    Jontter Member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    69
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kävin tänään taskuun Nikonin P5100:n . Ensivaikutelma on lupaava. Valikot ja käyttö helppoa.Toimiva pyörylänäppäin ja muokattavissa 2 omaa kuvausmoodia. Aika pirun hauska paketti yhdessä nikonin pikkusalaman kanssa.Nikonia on estoitta kehuttu kuvanlaadussa pienillä iso herkkyysillä. Saanut täysiä 10 kuvanlaadusta mm kamera lehdessä. Tai taisi olla P5000 malli.

    Canoniin en tykästynyt sen tiiliskivimuotoilun takia. Lisäksi nikonin akku on huom tehokkaampi (nikon 1100maH ja canon 720maH)
     

Jaa tämä sivu