1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

IntelliMouse Optical -ongelma!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jollygod 20.09.2007.

  1. Jollygod

    Jollygod Member

    Liittynyt:
    26.08.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jouduin asentamaan Windowsin uudestaan, jonka vuoksi jouduin myös hiiren softan pistämään uusiksi. Minulla on Microsoftin IntelliMouse Optical, joka toimiikin muuten ihan moitteetta, mutta en saa jostain syystä kustomoitua nappien toimintoja.

    Olin tottunut, että lisänapeissa (hiiressä on 5 nappia) on copy- ja paste-toiminnot. Hiiren softasta pääsen kyllä vaihtamaan toiminnot, mutta muutoksilla ei ole mitään vaikutusta. Edelleen napeista tapahtuu "edellinen" ja "seuraava" -toiminnot (oletus).

    Käynnistäessäni hiiren softaa, se ystävällisesti ilmoittaa:
    "Some mouse settings might not work until you connect a Microsoft mouse to a USB port on your computer or set up a Microsoft mouse that uses Bluetooth technology."
    Liittyyköhän tämä mahdollisesti ongelmaani?

    Minulla on käytössä uusin ajuri/softa-paketti. En ole kokeillut vielä josko homma pelaisi vanhemmalla ajurilla/ohjelmalla.

    Jos jollain on kokemuksia samasta tai jopa ratkaisu, niin kerro ihmeessä!
     
  2.  
  3. delffi

    delffi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    941
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos ei kukaan keksi mitään fiksua, voit aina kokeilla huolellisesti poistaa ajurit, vaihtaa hiiren USB porttia ja asentaa ajurit uudestaan. Might work...
     
  4. Jollygod

    Jollygod Member

    Liittynyt:
    26.08.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain ongelman korjattua asentamalla 5.5 version softasta. Olkoon siis näin, koska mitään muuta uutta ja hienoa en edes kaipaa. :)
    Kokeilin kyllä kaikki usb-portit läpi ennen tätä ratkaisua.
     
  5. afox

    afox Regular member

    Liittynyt:
    20.09.2003
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvin menee microsoftilla. Ite ostin pienen langattoman hiiren ja oli niin paska että piti myydä ja ostaa logitech. Buginen oli. Eli kannnattaa tulevaisuudessa ostaa toinen merkki ellet ole kiintynyt microsoftiin :)
     
  6. Jollygod

    Jollygod Member

    Liittynyt:
    26.08.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ko. hiiri on ollut mulla käytössä n.7 vuotta, ainoa mitä vaihtaisin on johto pois, muuten aivan mainio, lisänapit hyvässä paikassa, ja mikä parasta, symmetrinen muotoilu. Olen nimittäin vasenkätinen, ja useimmat hiiret on muotoiltu oikeaan käteen sopiviksi. Tiedän, että on olemassa myös vasurihiiriä, mutta harvoin on eteen osunut kohtuuhintainen ja lisänapeilla varustettu. Ja tätä konetta käyttää välillä myös oikeakätinen henkilö...
     

Jaa tämä sivu