1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kamera osto ongelma (Panasonic DMC-FZ18, Olympus SP-560UZ, Canon Powershot S5 IS)

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi HeXu 11.09.2007.

  1. HeXu

    HeXu Member

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä kamera pitäisi ostaa ja pienellä tutkimisella olen pikku hiljaa päätymässä johonkin kyseisistä malleista. Nyt tarvisi vaan kokemuksia kyseisistä kameroista, onko joku selvästi ylivoimainen...
    Kamera tulee ihan perus käyttöön, helppokäyttöisyys plussaa...
    Pikkasen arveluttaa nämä alkaliparistoita käyttävät, tosin saahan niihinkin kyllä akkuja.
    Nyt olen kallistumassa Panasoniciin, muitakin ehdokkaita voi toki ehdotella...
    Kiitos etukäteen!
     
  2.  
  3. dOnki

    dOnki Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2005
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulta löytyy tuo Canoni ja tyytyväinen oon ollu. Plussana muihin verrattuna vois mainita vaikka kääntyvän näytön (loistava, kun kuvaa vaikkapa väkijoukon ylitse). Vaikeaa on tietenkin muihin vertailu, kun ei muita kameroita ole tullu käytettyä.
    Ja muuten, jos matkalla akku loppuu, eikä vara-akkua ole tullut ostettua, on niitä paristoja melkosen helpompi hankkia kuin sitä akkua. Itselläni on ladattavat akut jotka lataa laturilla n. 15min!
     
  4. Deera

    Deera Member

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on Panasonicin FZ7-kamera, mikä on vuoden takainen malli. Ihan hyvin nyt toiminut jo yli vuoden, eipä oikeastaan mitään suurempia valituksen aiheita ollut, helppokäyttöinen, hyvä linssi nje. Ainut valituksen aihe kohina suuremmilla herkkyyksillä, mutta eipä nuo muutkaan mallit ole kovin paljoa parempia sillä osa-alueella olleet. Ehkä FZ18:n myötä olisi saatu sekin kuriin :)

    Canonissa olisi plussana panasoniciin verrattuna se kääntyvä näyttö, mutta toisaalta FZ18:ssa on 18x zoomi. Canoneissa yleensä värit ovat mielestäni paremmat, mutta se on makuasia.

    Olympuksesta en osaa mitään sanoa, viime vuonna kun vertailin kameroita, se ei käynyt edes vaihtoehtonakaan...
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2007

Jaa tämä sivu