1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

GParted poisti (?) pääosion

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Ceox 27.06.2007.

  1. Ceox

    Ceox Member

    Liittynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olin asentanut Ubuntun koneelleni pari kk sitten, mutta postin sen melkein heti koeiltuani sitä. Jäljelle jäi Ubuntun 30GB:n osio.
    Yritin nyt osioida sen takaisin Windowsin pääosiolleni GPartedilla, jota pyöritin Ubuntun LiveCD:ltä (missä olen nytkin).
    Minulla oli kolme osiota:
    [​IMG]

    Eli tuo sda2:n tila piti siirtä sda1:lle, joten postin sda2:n ja Venytin (Resize) tuon sda1:n 231.51 GB:n kokoiseksi GPartedissa, ja painoin Apply. Se poisti onnistuneesta sda2:n, mutta sitten sda1:tä venyettäessä
    ruutuun tuli viesti että toiminto oli epäonnistunut. Suljin GPartedin ja käynnistin sen uudestaan, nyt tuon sda1:n vieressä oli lukko, jonka sain pois unmounttaamalla sen. Yritin uudestaan venyttää sen kokoa, mutta taas epäonnistui. Nyt GPartedissa on tälläinen näkymä:
    [​IMG]
    Ja se väittää että tuota osiota ei olisi olemassa:
    [​IMG]

    LaLLi80 sanoi, että testdiskillä voisin saada osion takaisin, mutta eikö mahdollisuuteni saada levy takaisin ole pienempi, jos sammutan tietokoneen (käynnistääkseni sen GParted LiveCD:ltä, jolla testdisk on).

    Tarvitsen kipeästi apua!!! Osiolla oli Windows ja tärkeitä tiedostoja!
     
  2.  
  3. Ceox

    Ceox Member

    Liittynyt:
    01.06.2007
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, se ei poistanutkaan. Boottasin Windowsille ja se toimi.
    Outoa, että merkitsee tuon osion sitten olemattomaksi.
    No mutta ongelma on nyt joka tapauksessa ratkaistu.

    EDIT:
    Eipäs olekaan!
    Nykyinen pääosio on 200GB (vieläkin). Eikä muita osioita ole.
    Mikä on ongelma?
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2007

Jaa tämä sivu