Muistattekos vielä 1990 luvun parhaimmistoa olevan pelin?. Itse ainakin näin YouTubessa tästä pelistä pätkä, joka on Tässä. Itselläni tämä peli oli pikkupoikana pelikkarilla, ja kuulema pc versiokin tästä on. Kyyneleet suunnilleen tätä pätkää katoin, ja sanoin että peli olisi pakko jotainkautta saada taas pelattavaksi. Pleikkarin kun myin, pelit samalla. No, nyt sain luvallisen, ladatun Crusaderin koneelleni, joka toimisi DosBox:in kautta. Tässä on kuitenkin ongelma. Pelin purin esim kansioon. C:\Kaikki\Pelit\Crusader. Joten dosboxiin nykäsin tekstin "mount C C:\Kaikki\Pelit\". tämänjälkeen tuli komento, että tämä alue on nyt mountattu. No, sitten laitoin "c:\" ja tämänjälkeen "cd Crusader". vieläkerran kirjoitin "crusader" tämänjälkeen, jotta peli lähtisi käyntiin. No, Dosbox menee punaiseksi, ja ylhäällä lukee seuraava Loading.... Unable to open file (null), in file FILE\FASTFLEX.C, line 38. tämmöistä herjaa, vaikka olen kokeillut sen mitä osaan. En ole saanut toimimaan, joten mikäs voisi olla vika?. Cusaderista olen kokeillut kahta, ellen kolmeakin versiota, ja jokaisessa dosbox sanoo samaa. kiitos avusta
Muistithan mountata myös tuon cd/dvd-aseman jossa ko. levy on sisällä?? Tässä nuo mounttaus-komennot vielä ihan vanhan ajan tyyliin (emuloituna, tietenkin): EDITTI: Niin ja kun olet hankkinut ns. abandonware version, niin kokeilepa mountata se asennus-kansio cd-asemaksi.. Epäilisin että silloin pitäisi pelittää ihan mukavasti, koska itse omistan Crusader: No Remorsen SEKÄ No Regretin, niin CD:nä kuin abandonina, niin molemmat vaativat itse levyn toimiakseen joka tapauksessa..
Hmm.. Kyllä sain aikaiseksi tällä DosBoxilla nyt jotain, mutta peliä en käytniin . Tätä dosboxia en koskaan ole ennen käyttänyt, joten jos ihan rautamalli väännöksen joku kehtaa väänhää. vaihe 1 ja vaihe 2 jne. dosboxiin sain tekstin "CDroms found: 4. 0. D:\ 1. E:\ jne.