Päiviä. Oon tekees konetta jos on asus commandon emolevy ja nyt kävi näin et ku käynnistää alkaa tuulettimet pyörii, katodiputket palaa ja commandon nappien valot. Mikäs siin mutta näyttöön ei tuu kuvaa ja takana lukee lcd posteris "CPU INIT", CPU INIT ? E: Ja Speaker ei piippaa
Jep googlessa oli että kokeilla ottaa emon patteri irti ja antaa olla jonkun 20min ja pistää takas. Se oli nähtävästi joillain auttanut.
No ainaki näyttikses, emos, kovos, dvd asemas, ja sitte eest tulee pari liitint taitaa olla katodit ja etunapit.
Jos on niin voi...voi. Mutta googletin kuvia ja näky joku kuva commandost jos luki sama ja mikrobitin commandon arvostelus oli kuva siit näytös ja siin luki cpu init.
Ei se särkymistä tarkoita, varmastikkin lyhenne CPU initializing, eli prosessorin tunnistus tjsp. Ite ehkä ottaisin vielä prossun irti ja tarkistaisin sen kiinnityksen (pinnit suorassa, alustassa ei ylimääräistä). Sen jälkeen lankkuun kiinni vain oleellisin, eli prossun lisäks yks muistikampa ja näyttis, ja kattoo lähteekö rullaan BIOSiin. Mitkä muistit muuten on käytössä?
Kokeile yhdellä muistilla ja eri sloteissa. Prossun pinnit tuskin ovat vinossa, niitä kun ei ole ollenkaan
Mullon siin Emolevy: Asus Commando Prossu: Intel Core 2 Duo E6600 Muisti: 3x Kingston 1024MB 667MHz DDR2-RAM DIMM Kovo: Seagate Barracuda SerialATAII 7200.10 320.0GB 16MB Dvd asema: Samsung SH-S183A DVD-Writer DVD±RW/DL SATA, Black b Näyttis: Asus GF EN8800GTS 320M/320-bit tv-2xdvi HTDP PCI-E Tommoset on osat ja SRY turha enter!!
Rakennus tunti perjantaina niin en pääse viel rassaa. Kokeilen tota patteri hommaa, jos ei toimi otan turhat muistit pois jos ei vieläkää niin otan prossun irti ja laitan takas jos ei sittenkää otan kotii ja vien tietokone korjaamoo Onko noitten lisäks viel jotain hyviä kikkoja. E: Ja se mietityttää ku tästä mu tään hetkisest koneest hajos emo niin speaker ei enää piipannu ja siitäkää konees ei kuulunu mitää :S Spooky
Mulla on kanssa toi ko emo ja takapaneelin näyttö ilmoittaa käynnistyessään samaa: CPU INIT. Ei mitään probleemaa. Pyörii nätisti ku mikä. Mut yhtä ihmettelen. Toi yks ohjelma ilmoittaa, et mun muistit olis sdram, vaikkaki kyseessä on Kingston HyperX 1024MB (1GB) 800MHZ DDR2 DIMM CL5 NON-ECC (5-5-5-15) -muistikampa x 3kpl... Bios jopa tyrkytti eka oletusasetuksilla 667MHz ja piti säätää erikseen et kyseessä on DDR2 800MHz. Nyt se sanoo, että taajuus on oikea, mutta edelleen sanoo sdram. Älkää vaan sanoko, että mun pitää päivittää bios, että se tunnistaa tuon palikan...
Mulla oli vikana että prossu sai liian vähä jännitettä ku siin luki cpu init. Nyt kirjottelen täl tykki koneel